AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.426

Snålt försäkringsbolag E32

Sida 1 av 2
Visa användare
12
MM700
750ia-88
Finns det nån som kan tipsa mig om en besiktningsman till min kvaddade 735-88 superfin enligt mig själv-men det tycker inte Folksam.
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Vad bjuder folksam o vad vill du ha?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker min bil(735:an) är värd minst 20000kr, men jag antar att "mitt försäkringsbolag" säkerligen skulle gå efter det "billigaste liket" på Blocket OM det nu skulle bli en tvist av dylik karaktär..

Svårt det där...
Men det finns trådar om liknande händelser här på forumet, dvs "värderingstrådar"..

Har du kontrollerat i "sök inläggs" funktionen?

Mvh Janne.
Visa användare
12
MM700
750ia-88
Skitpengar-det är rent bedrövligt man skulle få tag i en vettig värderare,det blir så att det ångar ur örona av ren ilska när man hör personen i andra ändan förklarar att han har kollat in blocket och vet minsann vad en 735 är värd
Visa användare
12
MM700
750ia-88
Tack Janne!
Kollade in sök inlägg och vad jag kommer att göra är att dom får fixa en ersättningsbil med motsvarande saker som var gjort på min som tex nya hjullager,bromsskivor,vindruta tom motorbyte från min gamla bil osv det är bara att stå på sig min bil var påkostad över 50000:- dom 3 senaste åren-kliniskt rostfri//Ola
Kanske drygt av mig, och "Off the topic" men om det är nån som kan tipsa om bra försäkring till E32 750.
Kommer antagligen bli stolt ägare till en imorgon. :)

Är 26 år och bor i göteborg så det blir väl inte så billigt men det är det värt

MVH

Tengen
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Aldrig fel med kvitton osv när man börjar resonera med försäkringsbolag + annan bra dokumentation om skicket...

Kanske du har bilder osv?

Mvh Janne.
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Tror att du har rätts-skyddsförsäkring i din försäkring.
Hota/meddela att du tänker stämma bolaget och utnyttja din försäkring.
Det borde bli så dyrt att bolaget måhända tänker om.

Alternativ. Använda KVD:s värderingstjänst, den som kostar pengar!
Har själv väldigt dålig erfarenhet av Handelskammarens värderingsmän.
Se min tidigare tråd "Skambud av försäkringsbolaget".
mvh/Gunnar

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Vad tycker du själv att den är värd?

Frasse
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hur länge hade du ägt bilen och hur mycket hade du betalat i försäkringspremier under tiden? Jag frågar därför att någonstans går gränsen för när det är värt att helförsäkra en gammal bil med lågt värde, vore intressant att veta hur mycket pengar du haft om du stoppat undan de pengarna som gått till försäkringen.
Försäkringsbolaget ersätter dig aldrig för slitdelar som tex nya hjullager,bromsskivor,vindruta tom motorbyte.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Vad fick du för bud av försäkringsbolaget?

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
MM700...Det är inte så lätt att hålla med dig om att du fått för dåligt bud av försäkringsbolaget om du inte säger hur mycket du blivit erbjuden..
Personligen tror jag inte den är värd några hiskeliga summor oavsett skick tyvärr

Frasse
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan spinna vidare på "Frassemannens" fundering :)

JAG skulle tycka 30000kr skulle varit klart acceptabelt OM jag hade haft helförsäkring på min 735.a(vilket jag nu inte har m.a.o.), t.o.m. 20000kr skulle jag nog också acceptera...däremot tusenlapparna som följer nedåt från 20000 vore ju inte en spegling av vad jag anser den vara värd..
Också gjort en hel del förbättringar och reparationer under min ägartid, även fd ägare har kostat på den som sig bör..+ att den har utrustning som är "ganska bra" skulle jag säga, såsom ASC, skinn, AC, mm..
Dock har den rullat över 33000mil i dagsläget, men motormässigt är den i toppskick + även minimalt med rost + att lacken ser bra ut.

MM700:
Har du fått ett bud som är högre än 20 000kr så är jag rädd att det blir svårt att få ut mer än så iaf..
Men jag kan ju ha fel naturligtvis.

"GUP" har ju haft en liknande "process", läs den om du inte redan gjort det..

Som sagt...tala gärna om vad du har fått för "erbjudande" från försäkringsbolaget, gör du inte det så har du fått mer än 20000kr kanske man kan skriva då...eller?
;)

Mvh Janne.

Visa användare
12
MM700
750ia-88
Först fick jag höra 5000 sedan höjde han till 12000 och som sista bud 25000 och visst det är ju deras grej att ersätta så billigt som möjligt provision och vad dom nu har för någonting-min 735 hade gått i Kiruna så det är inga som helst aha upplevelser med rost o dyl,komplett ifylld service bok-känner tom till serviceverkstan(finland)-tanken var att jag skulle entusiastförsäkra bilen som veteran 20 år gräns-MEN alldeles för kul att köra så jag dröjde med detta så gick det som det gick-nu tar det väl 7 år igen att hitta en liknande bil-jag kollade säkert in 20 st 735/750/850 innan den här dök upp-så jag får väl bita i det sura äpplet-men inte känns det kul:-(
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
25000 låter i mina ögon som rena rama klippet...för dig alltså. Det hade jag tagit utan att blinka faktiskt.

Frasse
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, greppa stålarna och spring, så mkt kommer aldrig en värderingsman värdera upp den till.
FB behöver inte leta upp en liknande bil till dig med allt utbytt, det är inte deras jobb. De värdera bilen, och ersätter dig, är du inte nöjd så får du värdera hos värderingsman, inte heller han kommer värdesätta utbytta slitdelar.
25k låter rimligt men å andra sidan har jag ingen aning om skicket samt att man aldrig får betalt för det själsliga lidandet.

Möjligheten att reparera finns ju alltid om bilen är "värd" det.

Jag har kvitton på service och annat blaj från år 2000 fram till
dags dato på cirka 150k men det ser mörkt ut att få tillbaka
dessa även om jag skulle sälja bilen i delar...=)

The way we see the problem is the problem.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du borde vara riktigt glad om du blivit erbjuden 25k för en E32 från 1988. Redan 12k är mer än jag hade gissat att du skulle få. Tyvärr har modellen ett mkt lågt marknadsvärde, även om någon enstaka entusiast värderar modellen högt.

__
Min bil:
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mugge:
En fin E32:a är ingenting som jag anser vara värt 12000kr iaf.
Finns snart inga fräscha sådana kvar.
Jag förstår/tror att "MM700:as" E32:a var i ett särdeles fint skick..

"Liken" för 12000kr eller därunder vill ingen ha...
Ja, annat än någon 18-åring med lust att laga rost och renovera i största allmänhet dagarna i ända..

Mvh Janne.
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Hur seriöst är det att börja på 5000, sedan gå upp till 12 tusen samt avsluta med 25000:-?
Vilket bolag talar vi om?
Hästhandlare modell äldre eller försäkringsbolag?
mvh/Gunnar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.