AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.374

Vad kan detta missljud komma ifrån, E46

pa
7
pagerm
530 m-sport 02
325 e30 -87
320 m-sport touring -03
Införskaffade mig en E46 m-sport touring för 4 veckor sedan. Går hur fint som helst förutom ett missljud som kom för en vecka sedan. Så som jag uppfattar det, är att det kommer från bränslepumpen som ligger och skorrar. Ljudet uppstår bara vid växling och hörs inte vid tomgång vilket inte gör det lättare att lokalisera

Bilen är sv-såld av 2003 årsmodell med snart 9000 mil på mätaren. Jag blir tokig på detta ljud och hoppas att någon har ett förslag på vad det kan vara

//Patrik

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Har oxå fått ett mystiskt missljud på höger framsida när man kör med växeln i men inget när det är friläge....
Låter exakt som när ungar tejpar fast kortlek på cykeln så det tar emot fälgen när dem cyklar så det uppkommer ett häftigt ljud.
Svårt att beskriva ljudet exakt.

Hör du missljudet inne i kupén när du kör?

BMW M-POWER
pa
7
pagerm
530 m-sport 02
325 e30 -87
320 m-sport touring -03
Nej mitt ljud kommer underifrån vid baksätet. Men jag har lagt märke till att det låter mer om man kör i en kraftig nerförbacke. Ljudet låter precis som om pumpen ligger imot tanken. Men jag börjar misstänka att det ligger något löst i katalysatorn

// Patrik

ew
5
ewort
330 -02
jag har samma problem som GINO, hittar inte felet någonstanns, löste ni problemet ? vad var det .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.