|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit med ny bil... På vägen hem upptäckte jag att motortempen aldrig steg högre än till den "övre" kanten av det blåa. Finns det något tips på vad som kan vara fel eller är det det gamla vanliga? Termostaten som fastnat i öppet läge? | |
| Ja, det mest troliga är att termostaten inte stänger helt. | |
|
Vad finns det för repmanualer för en 323ti Compact -98? Finns det någon öht? (Haynes verkar inte ha med den modellen?) Jag har inte skruvat BMW tidigare... |
|
|
Kolla först kylvätskenivån. Sedan finns det en Haynesbok för e36 dock sedan, men sexorna är samma. Finns de före 93 utan vanos, samt 96 kom 323 o 328 istf 325:an och oljepåfyllningslocket placerades närmare fronten (som det borde varit från början). Lycka till. //Hema |
|
|
Kylvätskenivån är ok. Är det Haynes boken med ISBN 9781563923760 som ger den bästa matchningen? Eller ISBN 9781844256020? (Denna är ju från England, sitter ratten på fel sida då eller?) Eller finns det någon annan, någon bättre? |
|
|
Jag har den engelska rephandboken (köpt på biltema) ISBN: 1844256022. Den har inte med Compact,men den tar upp den 6-cylindriska motorn. Sedan är Haynesboken inte kanonbra som de flesta vet, men klart bättreän inget. //Hema |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.