|
|
|
|---|---|
|
jag har en M3 e-36 som ska ersättas av en 540 manuell är det tänkt,nu undrar jag finns det nåt visst att kolla på dessa bilar,Kommer draget att vara mycket sämre i 540?? eller kommer jag vara nöjd,nån som rejsat eller liknande.vad är bränsle förbrukningen i 110km/h långkörning(landsväg) och hur fort går dessa med borttagen fartspärr? jag har även hört mig för om lustgas till en 540 och det lät ju bra mellan 35-150hk/ 8500kr har nån provat lustgas i en 540? mvh M3-93 köhler | |
sebbe_bmw |
Nä men vissa har ju prövat kompressor! |
jogge |
rätt byte.hade en själv bytte till 540. helt annan bil,åker skönare.. 400 newtometer bra tryck,fast jag har en äldre-93. 110km i tim. körde från jönköping, hem, 87 mil på fulltank 80liter.. räkna själv.ändå gick det undan ibland...bmw forever.............. |
|
Som sebbe säger. Vissa har kompressor och då finns det ingen original M-bil som hänger med. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dessa två bilar är så olika att en jämnförelse egentligen inte går att göra, pga två helt olika karaktärer på bil.M3- en sportig "racer" / 540 ett superkomfortabelt landsvägslok med hyfsat prestanda och bra vrid och fina vägegenskaper men det ingår ju alltid i en BMW Hämtade Askfars E38 740-95 för trp (20 mil) till Ö-O =Kryssare med pondus:) (stark motor tung bil) MVH Hasso |
| Drar under litern i jämn fart 100-110... | |
|
Åkte med en vässad M3:a förra helgen! Det var det värsta jag åkt med nå´n gång!! Värre än C-5:an!! Johan |
|
Wingh |
jAG HAR LUSTGAS I MIN 540 |
|
Var får man tag i lustgastillsats till 540 -94 och priset? /Tompa |
|
|
Uppgraderar en gammal tråd, är det någon som har provat lustgas i sin V8:a ??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.