AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.847

Vad tycker du "inte" om med din bil?

Sida 3 av 4
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Kom på en sak till, att den har fula original 17" fälgar. Men det ska bli snart ändring på. :)

Beautiful Münich Woman
BMW
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
- För många elfel
- Drar för mycket soppa
- För dyr i skatt
- För dyr i försäkring
- Trött
- Stor
- Ganska omodern

och till sist... den går inte att sälja :)
Polisens fula kommentarer som "Det är en dyr bil, akta så du inte krockar ;)" när man blir stoppad.
Kan väl vara för att jag är endast 19 år och det sticker dom i ögat att dom åker svennebanan hela dagarna.
Visa användare
72
såxåh
520i-78
635csi-83
Det hårda låga m-chassit i kombination med breda 17" funkar inget vidare på våra snöiga spåriga å tjälskadade vägar här i jämtland.Annars är 330in en väldigt trevlig bil.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Just nu, förhoppningsvis högst tillfälligt, sommardäcken. Michelin Pilot Sport är helt säkert inget tokigt däck, men i decimeterdjup snö kommer det inte till sin rätt. Bara snön tinar bort igen gillar jag nog däcken mer :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Att den snart passerat 4000 mil.

//Stefan
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Bilen börjar komma upp till åren och milen bara fylls på, bläää
Som andra påpekat att regnsensorn inte är bättre.
Att det på E91:an inte är lite mer info som visas samtidigt på färddatorn.
Att E91 inte har samma visning av farthållaren som E60 (den yttre ringen på hastighetsmätaren).
Att svart metallic blir så skitigt fort, gäller både E91 och E60...
Att E91:ans bak blir så skitig fort.
Att E60:ian har så tunn ratt.
Men det värsta är nog att ingen av bilarna har panoramaglastak... ;)

Inga stora bekymmer med andra ord.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nikk, jag vet inte hur det är på E60 men E91 har väl visning på yttre ringen för farthållaren?

Mvh Johan
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Min 330i E90 har visning på yttre ringen, men min pappas 320d E91 har det inte. Det kanske endast är de sexcylindriga alternativen i E9X-serien som har visning i den yttre ringen.
sw
38
sweboll
325iA M-Sport Touring -09
Min E61 har en grön och en röd markering runt "ringen". Grön = farthållare på, Röd = pausad vid visade fart.
sw
38
sweboll
325iA M-Sport Touring -09
... forts.. min E92 har inte funktionen motsvarande röd markering, däremot visar den en markering (dassgrå) då farthållaren är på.
Har en 320d -08 och jag har då inte lagt märke till någon markering runt hastighetsmätaren, oavsett färg..
525d har så det kanske stämmer att det endast är 6-cyl som har och att det inte beror på om det är 3 eller 5-serien...?
Har för mig att det inte fanns på min 120i -07 heller...
Det är bara sexorna som har den markeringen på farthållare med bromsfunktion.
Lösa oljepumpsbultar på v8or och v12or som BMW tiger som muren om. Kostat många motorras i onödan./ mr Loc-Tite.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Att BMW obegripligt nog sätter in tolvvoltsuttaget inuti armstödsfacket i bilar utan rökarpaket. Samt att fövaringsutrymmena suger trots förvaringspaket. Pärmen med intstruktionsboken går precis in i handskfacket men då är det också kört att få in något annat. De två facken på dörren är precis för små för att man ska få ner pärmen.. smart. Case Logic går heller inte få ner där och heller inte i handskfacket.

E92
da
101
danielbas
318i Touring -09
Instämmer i att förvaringsmöjligheterna inne i bilen är ganska usla. Instruktionsbok, kartbok och lite annat smått och gott har blivit förpassade till bagaget under golvet... Näten på baksidan av stolarna rymmer väl också max en serieblaska, om man nu har barn där bak som kan tänkas vilja ha lite prylar framme.

Däremot gillar jag förvaringsgrejorna i bagaget som nätfacket till höger som rymmer några bilvårdsprylar, krokarna för matkassar, paraplyhållaren, spännband m.m. Fattas väl egentligen bara plats för ett reservhjul... ;)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
1. Att reparationerna aldrig tog slut
2. Mer meka än köra
3. Bilprovningen hittade alltid nya fel
4. Att jag ledsnade och sålde bilen för underpris trots allt jobb jag lagt ner på den.

Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Gillar inte att min bil:

- Har för klent vridmoment på lägre varvtal, 520iAT e34 -95:a
- Saknar checkkontroll på tyska, som min 525:a hade.

Mange
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.