AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.843

Vad tycker du "inte" om med din bil?

Sida 2 av 4
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag retar mig på min BMW för att den alltid är:
* uppbokad, frugan tar den (utan lov)
Drar för lite bensin, drygt 0.6 vid långkörning,,, mina icke BMW vänner tror mig inte.
* Spärrad för max 250 km/tim.
* Njuter då jag är ute och kör, mina icke BMW vänner tror mig ej.
* Min granne har köpt en BMW, nu inte ensam på gatan att äga BMW. (kan det bero på att jag gjort för mycket reklam för BMW) Till råga på detta så är han jättenöjd.

Listan kan göras lång men jag nöjer mig här.

// Tommy
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Den är slö, rent otroligt slö.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
-Jonas-//

Det är det som är irriterande, jag råkade göra så, sen så komme rjag inte ihåg hur jag gjorde, hehe. Ska forska i saken i morgon när jag är nykter. :)

Beautiful Münich Woman
BMW
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag tycker precis som ni med regnsensorn (fast tvärtom), tycker intervallen är alldeles för snabb fast jag har den på lägsta. Detta speciellt vid snö.
Janne T, jag får tillstå att det alltid varit olika personer varje gång (kanske något slags "nollning"...)

Den blå 735an var ingen intresserad av... I den blå 520n blev jag uppvaktad efter ett antal kilometer för att jag underlåtit mig att klistra på skattemärket som låg intoppat på solskyddet =) Då var det två fröknar faktiskt, en sympatisk konstapel och en totalt humorbefriad...

Den svarta trenollan var också intressant...

The way we see the problem is the problem.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Saker som jag inte är nöjd med min E46...

1) Ooooootrolig usel ljudanläggning (har std högtalarna)
2) Dåligt lårstöd på komfortstolarna
3) Lacken mycket känslig för stenskott
4) Spårar friskt om däcken är slitna

...det är det jag kommer på just nu.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kaptenlöjtnant:
Jo...enda gången jag blivit de facto stoppad "på riktigt" var när jag hade min brors Porsche 911 "till låns" en sommar...vit vagn faktiskt ;) och orsaken att polisen stoppade mig var>>>konstaplarna tyckte att jag hade kört "lite väl inspirerat och enligt dessa två konstaplar lite vårdslöst vilket påkallade en viss uppmärksamhet bl.a." i en rondell...

Nja, väghållningen med lite gas är ju superb på 911:an försökte jag :)
Aldrig att det gick fortare än 50 genom rondellen...host,harkel...

Jaja...Slutcitat från polisen var att "Porschen såg riktigt fin ut" ;) och jag slapp "påföljd" som det heter..

Mvh Janne.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Janne T och KaptenL:

Jag är 28 år gammal med invadrarbakgrund boendes i Göteborg.
Mina 13 senaste bilar har varit BMW och fram till drygt 1 år sedan körde jag oftast äldre bilar. Att bli stoppad av polisen ofta var något man helt enkelt fick finna sig i, det var aldrig några problem, koll av körkort, fordonsskatt och blåsa så fick man köra vidare och det var alltid ett trevligt bemötande.

Allra värst var det med min gamla 540iA -96, mörk, sänkt, lätt tonade rutor och M-system II fälgar. Jag räknade ut att jag under de första 500 milen jag körde med den bilen blev stoppad i genomsnitt 1 gång per 30 mil. En gång blev jag dessutom stoppad två gånger under en och samma BMW träff.

Att bli stoppad av polisen var något som upphörde när jag bytte till en ny BMW. Jag körde över 2000 mil med min svarta E91 och blev endast stoppad en gång och det enbart för att jag missade MC polisen i backspegeln när jag gjorde en del snabba omkörningar på motorväg. Jag blev stoppad för fortkörning och var nära på att bli av med kortet. Om vi bortser från fortkörningen, så var jag senast stoppad för knappt 10 månader och 3000 mil sedan i min gamla 540iA -96.

Polisen intresserar sig inte för Svarta BMW bilar utan för gamla BMW bilar. Det är i alla fall min erfarenhet.

__
Min bil:
Länk
911an är en utomordentligt fin vagn, gammal som ny.

Hur det än må vara med gammal BMW så kommer jag att undvika svart.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Polisen har ett flertal gånger vinkat förbi samhällsbäraren i E90'n.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mugge:
Jo, det kanske är så att gamla BMW bilar uppfattas som "skumraskbilar" generellt...
Jag tycker bara att dessa äldre vagnar är underbara att åka omkring i...

Låga kostnader och hög komfortfaktor+ kvalitet/körglädje värd namnet helt enkelt..

Mvh Janne.
Jag blir hellre kallad äldre, än gammal. =))

Ja du Janne, som att åka runt i bästsoffan så mjukt och fint!

På min bil irriteras jag över:

Denna "PLING" varning när temperaturen kommer under 3 grader.
Den känns lite för slö, borde kanske ha satsat på 550i istället...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det enda ja stör mig på är väl CDV-ventilen i 330n, men man har lärt sig med åren...
Och just som det beskrivs med "skumraskbilar", har aldrig samma problem med 328an som med 330n (låg och tonade rutor) :P

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Letar febrilt efter fel på min nya, men jag hittar inga...

Jo, skulle vara den bortrationaliserade baljan i skuffen då.
Samt 250 km/h spärren.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
M3 E36 -93: Gillar inte komforten i stolarna. Dom känns för stora och lite för hårda. Jag är dock bara 177cm lång och inte så värst axelbred. Kan tänka mig att en person på 185cm och 80kg sitter bättre i stolarna.

/Jonas
co
1.144
coldhex
BMW M135i
regnsensorn gör inte sitt jobb, den var lika dålig på min förra E91:a. Jag får väldigt ofta komplettera manuellt.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Att backspegeln sitter i vägen, och att stolen inte går att justera så mycket som jag skulle vilja.

//Daniel
behrozosogh
att den ska va så jävla perfekt så att man inte kan byta märke :D o prova på annat....

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
att det inte är några fickor på baksidan av framstolarna att tillfälligt lägga saker i.

att det plingar så man tror något e paj när tempen är runt 0. Iofs rätt bra.

att det inte plingar om man kör iväg utan bälte, eller om frampassagerarn inte tagit på sig sitt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.