AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
831

Halloj - ny medlem presenterar sig

To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Fram till igår har jag endast ägt svenska bilar (245, 855, 9-5, V70). Efter att precis ha flyttat till hus en liten bit utanför staden insåg vi att vi måste skaffa en bil till. Det såg länge ut att bli en saab 9-3 sportsedan (mycket bil för pengarna). Men efter mycket surfande, läsande, letandes efter alla möjliga och omöjliga bilar så blev det till slut en tysk! Efter att ha prioriterat pris, motor och närhet till objektet så blev det en svensksåld stålgrå 330iA från 2001 som verkar ganska fin och förra ägaren har nog tagit hand om den ordentligt.

Jag vill passa på att tacka för forumet, har varit inne här och läst (utan att vara reggad) och sökt i olika omgångar i flera år nu. Mycket hjälp har man haft!

Hoppas att min första bekantskap med en BMW blir positiv...
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Hej Tobbe och välkommen !
Grattis till ett både klokt och kul bilval. Ditt alternativa val vill jag inte kommentera mer än att du valde rätt !
All tillgänglig fakta talar för att du kommer att få många bekymmersfria mil med din nya BMW.

Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Grattis till ett toppenval av bilmodell!
Har haft min 330 i lite mer än ett år nu och är jättenöjd.
Har inte haft några som helst problem med den, bara att njuta och köra.
Lycka till med köpet och mycket nöje här på forumet.

Wargen
völkommen och grattis till ditt bilköp!
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Hjärtligt tack för välkomnandet.

Tänkte passa på med en liten fråga med. Är det någon som har en kvalificerad gissning på vad bilen kan ha kostat ny i april 2001? Komfortpaket, automatlåda, metallic och sommardäck på 18" M-sportfälg, i övrigt standard (om jag har läst forumet rätt).
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Välkommen. :)

Din bil kostade nog ca 350.000:- när den var ny!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
välkommen Tobbe330: 343900:- stod listpriset på -02 enligt modellguiden som du hittar i menyn till vänster. -01 saknas av någon anledning men har svårt att tänka mig att det skiljer så jättemycket. sen lägger du till extrautrustningen som inte är gratis.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Jag såg att 2001 saknades i listan, därav min fråga. Själv tror jag nästan inte 350 räcker. Automatlådan kostar väl några spänn samt metallic och komfortpaketet med! För att inte tala om att lägga till för att få 18". Sen vad det blev netto är ju en annan fråga... Hur som helst så har jag bara haft bilen ett par dar men det känns positivt än så länge. Även om 75.000 kronor är mycket pengar för mig och kanske något mer än jag tänkt lägga på andrabilen så känns det som det är väldigt mycket bil för pengarna, den kostade ju som sagt litegrann när den var ny....
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Grattis till en toppenbil! 330n är verkligen skitrolig

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.