|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Boom: låter inte så farligt faktiskt. | |
| Jag betalade 3000 kr inkl jobb för vattenpumpen på BMW Group Gbg. Bara för att ge ett annat exempel. :) | |
|
Hur är det med toppen på de där maskinerna? Har hört att de gärna spricker mellan några cylindrar och tändstiftshålet och börjar suga olja. Någon som vet hur det är med det, rykten eller nåt att ta på allvar? ///BMW - Was sonst! |
|
| Vågar man köpa Italien import ? Tänkte på rostskydd osv. Allt verkade stämma o bilen var i perfekt skick i övrigt. En -03 med facelift o 6 petad låda. | |
|
Rostskyddet är detsamma i hela europa enligt BMW Sverige. Wargen |
|
|
Gluffis: Jag skulle nog avråda från Italienimport, jag har prcis läst ut Gomorra, den omdebbaterade boken som beskriver hur allt kan förfalskas i Italien. Hilti, Sony mm tillverkas på licens av kineser där + att alla typer av handlingar kan köpas, serviceböckert, märkeskläder,och pass tex. Det senaste i lokaltidningarna var en Italienimporterad Porsche Cayenne med justa papper som visade sig vara stulen och lyst av Interpol, den köptes i god tro av en företagrare i Skåne och beslagtogs av polis och tull, med en massa elände för alla inblandade. Man får nog göra en nogrann research innan man gör affär. Generellt sett borde det inte spela roll från vilket land bilen kommer ifrån, men det gäller att kolla bakgrunden och vara vaksam. \Matsh |
|
|
Jepps, jag ska kolla alla papper så långt det går. Samt M testa den. Man borde rimligtvis kunna vända sig till den svenska polisen för att få veta om den är stulen utomlands? Even alcohol can bend the room... |
|
|
Ang Italienimport - Hade en E36 coupe från 1994 för tills för ett år sen. Importerad från Italien, i utmärkt skick för så pass gammal bil. Perfekt maskinellt, perfekt i plåten och lacken, perfekt inredning, fungerande AC. Bilsemestrade i Europa med den utan minsta problem. När jag tänker efter så var det den bästa Bimmer jag haft! Fäller en tår... Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Nu blir det nog en svensksåld -03'a med full historik. Skall och titta/köpa på onsdag nästa vecka i Ängelholm ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.