AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.240

Erfarenheter av 123d?

Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Trotjänaren 118d går vidare mot nya äventyr och en 123d (med i princp all utrustning) är på ingång, därav spargrisens öde. Vore kul att få forumets erfarenheter av 123d. /Duxen
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Vågar man fråga vad en VÄL utrustad 123d får för prislapp? 350-400 räcker det?

Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Om man nöjer sig med en 08 med några hundra mil på mätaren så klarar man 300-strecket
blev det 5-dörrars eller??
Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Japp
Martin E
Demobil ?

Grattis till en grym bil, sätt ut en bild så vi tror dig...

Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Har äntligen hämtat bilen, grymt nöjd s.f. Bild kommer.
Har lite funderingar ang. programvara men fortsätter i mer specad tråd
Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Lovade ju återkomma med bilder, och bättre sent....
Inget märkvärdigt, men notera gärna den utsökta musiksmaken;-)

Länk

Duxen
riktigt snygg och välutrustad :D hur är förbrukningen??
Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Helt klart mindre än gamlingen (118d -05 122hk) som gärna ville upp på 0.65 vid blandade övningar, den här kommer aldrig över 0.58.
Bör kanske även nämnas att "The Mean Machine" (=frun) kör den 80% av tiden.
Ghost Rider
Jag är då nöjd me min 123D kört många mil me bilen nu och det är lika roligt varje gånga man är ute och kör

Lycka Till me nya räcern

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
fin fint, men det har jag ju redan kommenterat på garaget såg jag:)
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
0,58 var en bra siffra i alla fall... Min har länge legat strax under 0,7 och nu är den uppe i nästan 0,8.
Snittar 0,62 senaste 500mil...
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
bjorn_h, hur kör du?:O jag har aldrig kommit över 0,6 jag kör iofs inte så mycket i städer men mycket "inspirerad" körning på andra vägar;)
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Ang. bränsleförbrukning... Nu har jag ju en 120d, men min erfarenhet är att vanlig stadskörning gör betydligt mer för bränsleförbrukningen än vad inspirerad körning utanför stan gör.

Har flera gånger förvånats över hur snålt det går att köra trots att man kör inspirerat. I stadstrafik, däremot, märker man direkt att förbrukningen går upp på grund av alla köer, stopp m.m.

I och för sig... när man kör inspirerat utanför stan glömmer man lätt bort "transportsträckorna" där man under längre sträckor kör jättesnålt, vilket väger upp de roligare :-) partierna i bränsleförbrukning...
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
hehe jo det är klart, under transportsträckorna så ligger jag på ca:0,47-0,5(då är det riktigt snålt kört)
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Ja du, jag kör faktiskt relativt lugnt tro det eller ej.
Ligger strax under litern i stan och ung. 0,7 på motorväg.
Siffrorna har vart lägre men stigit det sista, funderar på om det kanske är nått som inte är som det skall där under huven?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
okej, då borde det vara något fel tycker jag, för på motorväg/E22 så kommer jag absolut inte över 0,6 hur svinigt jag än kör. jag såg att du varit inne hos BMW och frågat men så mycket kan det ju inte göra bara för att din bil har blivit "gammal"... det är ju för tusan en 08:a(inte stockholmare;) )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.