AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.117

Specad 320xd, vad tycks?

Sida 2 av 2
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Ang helljusassistenten kan man konstatera att åsikten går isär. Visst finns det fall när den blir lurad, men sammantaget uppfattar jag funktionen som bra. Att den skulle ha lång fördröjning efter möte känner jag inte alls igen. Tycker definitivt att det är väl spenderade 2-tusen spänn.

Ang 320 xD Visst är det en trevlig bil med fin 4 wd. Lite ovant med diesel och att något "sliter" i framhjulen, men man vänjer sig väl. Har kvar 325:an om man vill ha lite klassiskt BMW-yl. Har bara ca 100 mil på den ännu.

Mvh

Mats
Buspelle
Rekommenderar att du väljer till BMWs larm. Visst finns mycket bättre och mer avancerade eftermarknadsprylar, men att ha de sedvanliga larmfunktionerna integrerade i bilens system är en klar fördel. Sedan kan man komplettera med en spårsändare som är en liten och installationstekniskt enkel pryl att applicera, så är du helgarderad.

Bluetooth är något jag rekommenderar alla som ska köpa nu bil. Funkar superbra för mig.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Lövet,

jag har inget emot Xenon-ljusen som sådana, halvjluset på min E92 är riktigt gra och på E39:an är det hyggligt, trots att bilen har 10 år på nacken.
Det jag är missnöjd med (och det är jag definitivt inte ensam om) är helljuset på Bi-Xenon - det är klart sämre än halogen-helljuset på min förra E90 som jag 'uppgraderat' med Philips Xtreme Vision H7-lampor. För mig som kör extremt mycket i mörker och 'i ur och skur', och dessutom börjar märka av att mörkerseendet försvagas med åldern *suck*, räcker helljuset inte till - jag blir trött i ögonen, helt enkelt. Jag fattar inte varför BMW tagit bort halogen-helljuset i de inre reflektorerna som komplement till Bi-Xenon.

Mats,
beträffande helljusassistenten är det en kul 'gadget' som inte kostar särskilt mycket, det håller jag med om. Kanske den fungerar bra på relativt raka, glest trafikerade norrlandsvägar, men där jag oftast kör måste jag ingripa manuellt hela tiden, och dessutom bländar eländet av i onödan väldigt ofta. Det är bara irriterande, så jag har slutat använda helljusassistenten. Jag tror du kommer att märka bristerna när du kört lite mer med bilen......

MVH

/// Gunnar
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
"För mig som kör extremt mycket i mörker och 'i ur och skur', och dessutom börjar märka av att mörkerseendet försvagas med åldern *suck*, räcker helljuset inte till - jag blir trött i ögonen, helt enkelt. Jag fattar inte varför BMW tagit bort halogen-helljuset i de inre reflektorerna som komplement till Bi-Xenon."

Jag tycker också till viss del utvecklingen har gått bakåt eftersom BMW inte utnyttjar de reflektorer som finns på ett ordentligt sätt. Men för min egen del har det otroligt liten påverkan eftersom jag använder helljus kanske ett par gånger i månaden - högst.

Min nuvarande bil är också tillräckligt "gammal" för att ha både bi-xenon och separat helljus reflektor - inget kurvljustrams här inte ;-)

Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hej. Kanske är för sent med tips men du får det ändå. Beställ blåtand, det är helt suveränt, docka din nalle till bilen och hela telefonboken med alla nr finns i bilen, den klarar 4 separata mobiler. Det var den utrustning jag blev mest impad av i min e92:a :-)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.