|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
aa,, har legat under bilen i 2 timmar i sträck nu å vetifan asså, aa, skulle man komma fram till att karossen eller ramen till bilen är sne så skulle man ju kunna släppa de lite snopet iallafall med vetskapen om va de e iallafall, börjar tro bilen e högre höger fram nu assåå,, ner till garaget igen;) svejs |
|
|
ok lycka till mannen.. jo jo så sant så sant det där om man skulle komma på att bilen är sne. Men fan vad bull läge då :( , jag har lagt så sjukt mkt pengar på min 328:a och skulle jag komma fram att den e ramsne kommer jag fan begå självmord haha. ("Då tänker man att den måste ha blivit ordentlig smälld nån gång i historien") hursomhelst får vi hoppas på att det är nåt annat. kolla bussningarna också så dem är hela? mvh |
|
|
tror nu jag har löst problemet prata med min gamla chef som har bilverksdad han sa det är många som har undrat över det där och han sa att till 90 % går det till sig när man gör hjulinställning kostar runt 800 kr någon camber vinkel lr något är fel och är den fel bak kan bilen luta och se sne ut även fram om det inte går till sig då så kan det vara bärarmen bak för är inte omöjligt att någon tidigare ägare sladdat in i något och om du nu lämnar in bilen så kan du be dom kolla bussningarna när du gör hjulinställning är mycket lättere och titta dom när den är på lyft . lycka till |
|
|
aa,, skulle kunna vara så att något är snet ja, kanske hela bärarmen som e böjd, hur troligt är det?? nån som vart med om de innan. ska iallafall ge mig på att byta fjädrar fram imorgon, måste eliminera att de kan vara de när ja ändå har nya liggande... weeei |
|
|
om vi alla har samma problem med våra 328or så vore det skumt pm alla va snea?? det här med camber tror jag mer på det säger ju sig sig ganska så lågiskt. |
|
|
har idag bytt stötdämpare/fjäderben fram på bilen,, upptäckte att dessa vara av olika märke och den ena va helt slut å den andra fräsch, slarvig föregående ägare som bara bytt en säkert. även de nya fjädrarna satte jag på. Utan att ha kört så mkt så känns bilen stabilare, men skulle inte förvåna mig om den ändå skulle vara lägre bak, få se va känslan säger efter några mil i bilen och ev. mät me stocken... mvh |
|
|
Tjena johan_user lutar bakvagnen fortfarande? |
|
|
Hej igen, nu vet jag inte om vi har samma problem. jag har gjort en liten bild på hur min bil lutar, hoppas ni förstår vad jag vill få sagt med bilden :) Se länk ---> Länk värt att notera att jag har bytt alla fyra dämpare till sprillans nya både fram och bak samt fjädrar till sprillans nya både fram och bak, hjälpte inget. |
|
|
bra illustration, precis samma på min fast motsatt sida, ja nu efter att i helgen bytt fjädrar och stötdämpare fram så lutar den fortfarande. Skulle tro att det är karossen som sitter snet för ja har aldrig fått nån snedslitning på däcken... Blir till att spåna vidare va de kan vara... |
|
|
har för övrigt besiktning imorgon, se va dom säger där... (håll även tummarna för att rutan med stenskottet går igenom, blir tråkig utgift annars) |
|
|
Vi håller tummarna :) berätta gärna hur de har gått! dvs om det e nåt med bakvagnen :) mvh |
|
| givetvis;) | |
|
Yes,, klarade mig på besiktningen, ingen anmärkning på rutan eller nåt annat heller om man bortser från att ja inte kopplat in positionsljuset i angeleyesen. Frågan besiktningsgubben om fel i bakvagnen , fick svar att de flesta bilar lutar åt ett eller annat hål och att inget var fel. Mer sa han inte... Så inga framsteg på den fronten... |
|
|
ok :/ .. kanske är de vi som är alldeles för känsliga vem vet :/ .. om inte jag hittar nåt fel på min bakvagn så får väl ta o höja bilen bak litta,, den är nämligen sänkt 40mm bak. och på den sidan den lutar på har gummit ätit sig in och blästrat skärmen, riktigt tradigt :/ men hur som helst tack så mkt johan_user för infot, jag hojjtar till om jag hittar felet på min. mvh |
|
|
jag har hittat felet och löst det. det var stabilisator staget till krängningshämmaren bak som har av på mitten. se här, nummer fem (5) på bilden Länk lagom tradig att byta.. men nu är bakvagnen rak o fin hos mig. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.