AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
9.717

Renovering av fälg i Gbg-området?

We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Hej,

Har sökt på forumet ang renovering/reparation av kantstött fälg. De flesta rekommenderar Antera i Sthlm eller Fälgfixarna i Hbg MEN någon som vet och kan rekommendera firma i Göteborgsområdet?

Ro
23
Robban30
BMWM5 2002
Företaget heter Intera Sverige AB med hemsida Länk. Billiga fälgar lönar sig inte att renovera. Köp nytt på någon av de billiga internetbutikerna som tex: Länk och sälj dina gamal fälgar på blocket. Att plocka av däcket och slipa, spackla, lacka och sedan montera på och balansera kostar minst 2000:-!

Robban
Jag krängde av 2 däck från 2 fälgar. Lämna in 2 fälgar på slipning spackling och lackning. Betala 400 till lackeraren som utförde de jobbet och 400 till däcknissen. Totalt 800 kr. Billigt som fan tycker jag.
Sevak: Vart lämnade du in dom för lagning?

Har ett irriterande märke på höger bak som ska fixas när vinterdäcken åker på.

ij
16
ijahman
325Xi Touring -03
Har sett att det ligger ett ställe bredvid Millons bil, om du vet var det ligger? Vet inte vad det heter eller om de är duktiga men de fixar fälgar iallafall.
Tack för tipset!

Kan åka förbi där en sväng och känna av läget lite.

det ställe som ijahman menar ÄR fälgfixarna i Högsbo

allt under 19" e vinterhjul!!
Ahh ok. De har tydligen stängt idag men får ta det i veckan.

Någon som har koll på vad en skrapat kant (lätt repad) gå på att fixa? Är ett par m-sport 18" så ett bra jobb är ett måste.

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Jag lämnade in ett par fälgar till firman i Högsbo för några år sedan. Blev inte nöjd! Den fälgen som skulle riktas var forfarande skev, underarbetet innan lack var urselt. När jag påpekade detta blev totalt nonchalerad, samma personer arbetar där fortfarande. Kanske hade jag för höga krav?

Frändefors mekaniska fixade min nästa uppsättning fälgar, mycket nöjd. För mig var det värt de extra milen till Frändefors.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Nu är det en spikrak fälg med en liten parkeringsskada som ska fixas, frågan är då om dom klarar av det.

Själva skadan borde vem som klara, men det är själva lackeringen som jag oroar mig för då det måste va rätt nyans. Är dom duktiga på detta på Frändefors Mekaniska?

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Min erfarenhet av Frändefors är enbart bra. Ring och prata med dem så får du info direkt utam mellanhänder.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
an
4
andarn
318i -01 E46
Hej!
Är fälgarna endast kantstötta kan jag rekommendera Cina på Fälgfixarna i Högsbo: Victor Hasselblads gata 12 tel 031-400736. Lämnade mina för rikt och renovering, ytskikt och kanter blev jättebra, däremot har det varit ett par vändor för att få dem riktigt runda och balanserade.

Visa användare
13
USF
320d Touring -08
Kan väl informera lite för folk som kanske söker här i framtiden.

Fälgfixar'n (Victor Hasselblads gatan, Västra frölunda, högsbo.) är de absolut mest otrevliga människor som har att göra med.
Lämnade in min fälg för tre veckor sedan (skulle få tillbax den mellan 3-4 veckor), de skulle återkomma med pris, blev dock lovad när jag köpte bilen ett pris (försäljaren ringde dem och frågade vad det skulle kosta). När jag väl lämnade in fälgen så säger dom att det är inte de priset som jag fick första gången utan ett annat pris men dom skulle kolla på det och återkomma. Idag tre veckor senare ringer dom och säger att det skall kosta 750-550 mer än vad som jag var lovad från början att det skulle kosta. Varav jag ringde bilförsäljaren och påpekade detta och eftersom han är så trevlig så ringde han upp dem men inget kunde göras på priset, vilket han föreslog att dom står för mellanskillnaden. Jag tackade för det och ringde tillbax till Fälgfixar'n för att se när jag skulle få tillbax fälgen. Då säger kärringen i telefonen att det skulle ta ytterligare tre till fyra veckor. Varav jag frågade varför dom inte ringt tidigare, tre veckor har gått och jag var ganska så irriterad. Svaret jag fick var att dom har inte haft tid att kolla på fälgen under tre veckor. Detta påpekade jag varav hon säger.

Citat

" Vi gör så här att du kan komma och hämta din fälg." Jag tackade för mig åkte och hämtade den direkt.

Nu letar jag andra ställen som kan fixa min fälg.

Förövrigt är det 18" motorsport fälgar.

Det man inte ser vet man inget om. Så ju fortare du kör desto mindre hinner du se.
Då var det dags igen. Blev lurad av taskigt plogat uppfart och körde mot en stenkant som repade fälgarna en decimeter upp på ekrarna på höger sida.

Finns det något ställe i Göteborg som gör ett bra jobb eller är det Fälgfixarna som gäller?
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Söker också någon som kan blästra och ev laga en liten spricka. Lackera kan jag göra själv. Tacksam för svar.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
"Bump".

Frugan har skrapat hela hö sida. Kul. 6 månader gammal bil.

Vem kan fixa i Göteborgsområdet?

//Grogg
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
"Frugan". Jävligt lågt :)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Din Lus!

Jag var full i passagerarsätet. Hade nog kört bättre...
Gissa om man grät. Granit mot aluminium - inte musik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.