|
|
|
|---|---|
|
Ni som har en eller bara är kunnig kan väl berätta lite allmänt, mina största frågor är väl hyr dyr försäkringarna är på dessa pärlor, mkt fel på dom? dyra delar? vad jag har hört så är dom riktigt härliga å köra.. om jag skulle köpa mej en bmw, skulle det nog bli en 116i eller nåt liknande men ja kan inte så mkt alls om bilar i överhuvudtaget (är ju trots allt babe) så jag vet inte heller. Har kollat lite på just 116in på blocket. men liten motor duger nog gott för mig! behöver inte ha värsting motor så.. hehe.. årsmodell typ 04-06. vdn på mitt jobb har som andra bil en silvrig 120d, å jag kan ju bara säga att jag bara drömmer mej bort när jag dagligen går förbi hans parkeringplats. Men men, vette katten hur jag ska ha råd med en sån, i finanskrisen å allt.. lär ju bli rätt dyrt med försäkring för mig när jag är under 25! hum, svårt det där, klura å klura! | |
Martin E |
Många beskriver motorn i 116i som ett en trist historia. Varför inte en 120D prefacelift, inte så mycket dyrare.. |
|
Vad för pengar hade du tänkt att lägga ? Mvh Carl |
|
| beror ju som sagt på vilken prisklass du hade tänkt dig.. har själv bara kört 118d och blev positiv överaskad.. chassit är riktigt bra i 1:an | |
|
mjahopp, kanske dags för en ny bil.. ni kan inte ana va som hände idag.. hahaha! kom körandes idag så dog min bil bara, gammel bil men ändå, jävla skit, varningsblinkers å triangel ut, fick bogseras till närmaste verkstad, antingen är det kamremen eller så är det värre... killarna skulle höra av sej under veckan så skulle vi diskutera det vidare då.. jaja, nu skulle ja verkligen vilja ha mer än 100000kr! ge mej! kunde ja köpa mej en bmw.. |
|
|
men det lär inte bli nån 120d eller nå likn för mej, ja kör inte så mkt bil, bara till mitt jobb å närmaste städer typ.. så disel är nog inget för mej! hum, prisklass, bra fråga, alltså det lär ju bli dyrt på alla sätt å vis om ja skulle skaffa mej en sån bmw, först bilen sen ha råd å ha den försäkringen å så! undra hur mkt försäkringen skulle ligga på när ja är under 25, hum.. |
|
|
Kolla regnr i annonser på BMW 1-serie och begär offerter från olika f-bolag - det ger dig en fingervisning vad gäller försäkring. Har själv ingen som helst uppfattning, men lär få en negativ överraskning när min prova-på-försäkring tar slut :) |
|
| 120i i Malmö kostar mig efter prova-på-försäkringen nu 3500kr i halvåret. Vet inte om det är mycket eller lite. Det är BMW Original, helförsäkrad och att ingen under 25 får köra bilen. | |
| Kan tillägga eftersom att det är aktuellt för dig, det slog bara några hundringar mellan 'över 25'-varianten och inte. Knappt att det var värt att göra det. | |
| Jag pyntar knappt 1900/halvår för min 130i nu efter prova-på. BMW original, max 2000 mil per år. Bor söder om Malmö. Helt OK! Ingen under 25 här heller (var så säker :)). | |
| Beror kanske på din höga ålder ;) och att du inte bor i centrum då? Annars tycker jag skillnaden är rätt stor med tanke på att din dessutom är en 130i. | |
| Jodå Fredo, man börjar bli lite patinerad. Så någon kompensation ska man väl få..? :) | |
|
Undra jag om det går in en emmaljunga barnvagn ibak? Någon som testat? E lite sugen på en... |
|
|
Orthafix: Inte utan att ta av hjulen iaf, Ettans bagageutrymme är riktigt litet. |
|
|
Märkligt nog är 130i billigare än 120d i försäkring för mig. Hamnar på under 7000 kr per år för 130-08, 24 år, bor söder om Göteborg. 120d-08 kostade över 7500 med samma förutsättningar BMW CS #5139 |
|
|
tack pojkar.. nu har ja lite å fundera på! ja kollade försäkring i lördags nätet då vare nog 11-närmare 12000 för mej.. men när vi kollade v70n så var det mkt billigare när vi ringde å fixade än va nätet visade.. clubsport: men min lille vovv + bur lär ju få plats.. :) J.L: ok, lät ju inte så tokigt! |
|
|
_staar: Tar du bara bort hatthyllan först så ska han nog trivas.. :o) |
|
|
Låt hunden sitta på golvet på passagerarplats så har du inget problem med detta, slipper ful bur dessutom. Mvh Johan |
|
| Vill slå ett slag igen för att ha vovvar i sele i baksätet när det ändå är uppe på tal. Förutsatt att ingen annan behöver sitta där förstås. Jag har BMW's originalskydd för baksätet och har haft det under snart två år i min 120d. Under skyddet ser sätet som nytt ut. Kanonbra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.