|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte kapa upp bakre stötfångarens nederkant för att dra ut slutröret från ljuddämparen så det blir synligt. Har nån några foton av detta och nån erfarenhet att dela med sig av? /Tobias | |
|
Kanske kan vara till någon hjälp Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Så här ser det ut utan M paket.Länk Drar du bara ut originalröret blir det ju på ena sidan. BMW CS #5206 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Alpina originaldel kantskoning. Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Aha, det är Alpina som har den listen för kanten. En sån måste man ha annars blir det inte snyggt, helt klart. | |
| Nu återstår bara frågan om det är "töntigt" att dra ut rör på båda sidor bak eller om man ska nöja sig med en dubbelpipa på förarsidan. Menar, alla vet ju att en sexa brukar ha dubbla rör och en 8:a har 2x2... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asså det sitter ju för fasiken dubbla utblås på en 2 cylindrig Deawoo idag (ironi) vilket man frågar sig vitsen av mer än estetiskt och dyrare avgassystem med ett rör på varje sida. X5an och 740D har dubbelt utblås med rätt toner i och där hör det hemma. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Skall det vara dubbelt, skall det vara ett rör från vardera motorhalva, hela vägen tycker jag nog. Undrar om slutröret i Udo´s länk har bra flödesdata? Påminner lite om Saab 96 V4 lösningen där fram.. |
|
|
Jag håller med Anders, annars är det ju egentligen atrapper, eftersom de inte har någon funktion. Men det finns ju många sätt att styla en bil på, och detta är väl ett diskret sätt. BMW CS #5206 |
|
|
Det är uppenbart att jag var inne på rätt spår. Jag kör med dubbla pipor a´la E34 M5 som jag tänkt från början. Länk /Tobbe |
|
| Jag är mer inne på linjen med ett jätteutblås. Det är mycket enklare så och alltid retar det nån :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.