|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har en 540 94:a Som har gått in i ett nödprog så den har bara växel 4 i Backen funkar. Nu när dom kolla upp den på verkstad så fick den felmedelande (Kambus) kan va felstavat. Är det någon här som vet vad det är. Vad man kan göra åt det? Hjälp mig. Mvh Jompa | |
|
Canbus är en typ av databuss för i första hand säkerhetskritiska system, inget felmeddelande i sig. Osäkert om du har canbus, och i synnerhet till växellådan på så pass tidig bil som 94. Undrar om inte verkstaden snurrat till det lite? FP |
|
|
Men det värkar va nått problem mellan boxen på motorn och boxen för växellådan. Eller har jag fattat det fel också? |
|
|
Inte alls. Det finns säkert kommunikation på nån databuss mellan motorstyrningen och lådans styrbox, och även vidare ut till andra system. Och helt riktigt så används canbus på senare modeller här, och möjligen även på din -94. Fast frågan är just om felet ligger på själva kommunikationsbussen, som är en vanlig tvinnad kabel, eller i någon av styrsystemen (boxarna). Jag skulle köra en diagnos igen med ett stabilt system, nollställa felminnet och kolla exakt vad som registreras. FP |
|
|
Tackar. Ska prata med dom på måndag och se om inte man kan göra en ny felsökning på bilen. |
|
|
Skriv upp alla olika felkoder (siffror) när diagnosen görs. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.