|
|
|
|---|---|
|
Har en 523(E39) med Rondell,58 bak 10" breda. Frågan är då,går det att sätta på 265/35-18 däck bak utan att det tar i?? (har 255:or idag och dom tar ej i). Bilen är ej sänkt. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla | |
|
Ha kvar 255:orna å sänk den iställe =) en bil utan sänkning e som en båt utan vatten...där fick ja till den =)) MVh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
|
Är det inte lite klent med 255 på 10". Jag tänker mest för utseendet på hjulet. Felix |
|
|
255 e väl ändå tillför 10 tummare elr Mvh Mr-speed 8,5=235 9=245 10=255, 265 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
M3-Mackan |
Hade 255 bak på min 8,5" Schnitzer fälgar utan prob. Och 235 på mina 7,5 som sitter på nu -Mackan- |
|
Har jag fått svar på min fråga???...blir som vanligt här på forumet...massa åsikter men ej något konkret svar???...Frågan igen då??...Är det okej att sätta på 265:or bak utan att det tar i en massa...den är låg som den är...vill inte ha nåt slagskepp med *Turkstämpel* OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
_Mr-Speed_: Jag har 265/35-18 på mina 10" fälgar bak. Tittar man från sidan så går fälgkanten lite utanför däcket. Det kanske hänger på vad man har för fabrikat på däck resp fälg. Jag skulle alltså kunna ha bredare däck ändå så länge det får plats i hjulhuset. Danne523: Du får ju fatta att detta forum inte är ett facit. Om du inte kan dra en slutsats själv så föreslår jag att du mailar direkt till någon på galleriet som har den kombinationen som du funderar på, så slipper du en massa onödiga åsikter från folk som försöker ge dej tips. Kolla med Te.x Danne Södervall, Stockholm Felix |
|
|
Sorry min exempel var inte så bra. Danne har en E-34 men det finns säkert andra. Felix |
|
|
Skriver som en kratta gör jag med. Felix |
|
|
om ja skriver såhär då 10 tummare = 255 och uppåt Mvh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
|
Man tackar...mina 255:or börjar nämligen att ta slut och fälgen är lite utanför däcket nu så det var därför jag tänkte gå upp i dimention till 265. Men tack för allt speciellt du Felix som har koll på det mesta... OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Det var så lite så. Felix |
|
|
Har nu monterat mina nya Pucks bak...265-35x18" no problems. För er andra som funderat på detta så är det inga problem med skärmkanterna eller nåt. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.