|
|
|
|---|---|
|
jag funerar på att lacka om mina fälgar till grafit/svart, typ som på bilden: Länk Undrar om någon vet färgkoden/namnet på färgen eller liknande på färgen. Tack på förhand | |
|
fler länkar: Länk Länk Länk |
|
|
Ser ut som "Gun Metal" eller "Hyper Black". Men en god idé är att fråga inne på "Styling" delen av forumet. Där har de bättre koll =) Länk //MVH Jocke |
|
|
Du, mixim, tack ska du ha!!! Jag tror exakt vad jag ska nu....bäge "gun metal" och " Hyper Blach" var precis det jag var ute efter men jag tror att "Hyper Black" passar best... Undrar bara om det verklogen heter så, dvs om jag kommer till en lack firma och säger att jag vill ha "Hyper Black" färg, kommer de fatta exakt vad jag menar och finns det bara i en nuans? |
|
|
Länk Exakt denna färg!!! |
|
| Ta med bilder och visa, de blandar ihop en nyans som blir bra! | |
| Har ringt till olicka lackerings firmor och sa att jag är ute efter hyper black, många inte ens vet vad det är för färg o många säger att det är omöjligt att få ta på en sånt färg...om inte man är företagare | |
|
Alltså, de kan blanda upp en nyans åt dig som liknar dessa. Ibland nästan perfekt. Hyper Black eller Gun Metal är inget officiellt namn på färgen! Det är vad just en eller flera tillverkare har kallat den blandningen. Gå dit visa lacken på en dator hos dem så går det nog att ordna. De har ju hundratals om inte fler nyanser på kartor du kan kolla igenom. |
|
|
ja det är det som är problemet, ingen vill hjälpa...det enda de säger "här får du en katalog med tusen tals olicka färger, leta efter själv det du vill ha" Vart på två ställen idag och på båda så sa de så. Jag till och med tog en usb med olicka bilder på liknande färgar.... ingen ville inte ens titta på de...typ "njaa vi har inte tid för det" |
|
| Ena firman heter ju "färgprofsen" det är ju deras uppgift att hjälpa så att kunderna ska vara nöjda | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.