|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har precis köpt 4st begagnade fälgar Style 68 som suttit på en E46 med M-paket och jag en fråga ang. offset. På framfälgarna som är 7½" breda är det ju rätt offset med 41mm men bak är det 50mm och dom 8½" breda, kommer det att passa eller måste jag ha spacers eller gud förbjude svara ner navet för att få plats? //Daniel | |
|
Grattis! Slipper du åka med vinterdäcken i sommar? Bild, kanske? |
|
|
Jo det var väl tänkt så... :) Men jag ska fixa upp BBS fälgarna så fort det blir bättre väder ute så jag kan sitta på altanen med en kall öl.... Bild finns på Länk Syns till våren hoppas jag! //Daniel |
|
|
Du kommer att behöva spacers bak. 20mm per sida kommer att bli bra. Mvh Henrik |
|
|
soda: Behöver jag verkligen 20mm spacers, orginal 17" som är 8½" breda till Z3:an har ju ett ET på 41 enligt realoem man tycker ju att det borde räcka med 10 då... //Daniel |
|
|
Offseten på fälgarna är ju precis vad original ÄR på Z3:an (E46 har samma) så du behöver absolut inte spacers. Däremot är z3:ans hjulhus bak ganska maffiga så rent utseendemässigt blir det säkert snyggare med någon centimeter ut... Det låter som att du missuppfattat måttet också. ET50 sitter längre in i hjulhuset än vad ET41 gör. |
|
|
Ok, får montera dom och se om jag spyr av utseendet eller inte då ;) Tack för svaren! //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.