AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
909

Touring -00 baklucka

st
65
stukad
520I E34 -94
523ia E39 -00
Hej!

Har en 523ia touring -00 och precis fått igång min nyckel och läste att man kan öppna bakluckan via knapp 3 på nyckeln.

Frågorna är:
Ska man kunna höra pumpen som öppnar och stänger bakluckan utan problem?
Hur öppnar man rutan i bakluckan (normalt sätt)?

Jag kan låsa och låsa upp bakluckan via knapp 3 på nyckeln, men absolut inget mer händer eller hörs.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag antar att du talar om motoriserad lucköppning, som inte fungerar på din. På min låser knapp 3 upp bakluckan och inget mer. Rutan öppnas med en knapp, som sitter på insidan av torkarfästet.

Göran

FWD - Nej tack!
st
65
stukad
520I E34 -94
523ia E39 -00
Yup motoriserad lucköppningär en bra förklaring.
Hur menar du att knapp 3 endast låser och låser upp bakluckan på din och inget mer. Är din paj också eller har jag missuppfattat och att det är ett extra option?
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Helautomatisk är extrautrusting. Vanligare är varianten där den bara hoppar ut nån cm och gör sig redo att öppnas. Har aldrig förstått poängen med det. Men så är det.

st
65
stukad
520I E34 -94
523ia E39 -00
tack

Jag gillar bling bling men inte meningslösa. Om jag nu ändå ska stänga eller öppna luckan manuellt så kan jag säkert dra ut den 2cm eller trycka till den med, när jag ändå är där bak :)
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Fast du behöver inte trycka till den. Softclose är väl standard?

Göran

FWD - Nej tack!
st
65
stukad
520I E34 -94
523ia E39 -00
jo jo..
Jag menar, jag tycker också att det är en onödig funktion. Softclose är fullt förstårlig om luckan var helt automatiserad, dvs öppning och stängning som en del har.
Det hade räckt med ett vanligt c-lås. Känns som man har halva optionet.

Någon som vet hur krångligt och dyrt det är att installera resten av delarna om man gör det själv? Vad är det jag saknar i min som finns i dom andra?
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag använder aldrig knapp 3, men softclose är bra, tycker jag. Inget smäll i luckan, förutom när nå'n kompis, som inte är van vid BMW, kastar igen luckan, som de brukar med sina egna skräpbilar.

Göran

FWD - Nej tack!
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Instämmer fullt och fast med gorth. Finns inget värre än smällande dörrar och luckor.

Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.