|
|
|
|---|---|
|
hej jag har fått problem med servon.. i fredags när jag stod på tomgång utanför verkstaden så läckte det ut servoolja under bilen. In med bilen öppnade huven och där såg man att det läckt olja för det var typ olja överallt vid servostyrningen så jag tänkte att det var någon slang som gått sönder. ringde polarn så han kunde sitta och ratta i bilen medans jag ryckte i slangarna från undersidan men hittade absolut ingen läcka. så jag fyllde på lite 4 dl olja sedan har det gått bra tills idag då började den gnälla när jag svängde fullt öppnade locket för jag trodde jag hade kört pumpen torr men nej där är olja men den ser ut som om man sprutat in luft i den. kan inte förstå vad som är fel. | |
| min tanke är att servo pumpen läcker eller där slangen går i servobehå,llarn.Börja o luska med det till att börja med. | |
|
tack.. men jag har nog faktiskt hittat problemet tror det är returen som plockar luft för där är nog inte lika bra tryck i returen därför man inte ser var det läcker. så blir nytt slangpaket när man får lööning för dom rä nog inte så billiga |
|
|
felet var returslangen som gick upp till behållarn hade blivit hål i svängen så det läckte inte om man inte gasade så att motorn vred sig. därför det var svårt att hitta hålet |
|
| Ett tips! Det funkar perfekt med vulk tejp, som tillfällig lagning! | |
|
tack är det vanligt att denna slangen går sönder har ju en sådan fin liten böj som verkar vara problemet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.