AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.762

M5 med ferrita lr evosport avgssystem!

Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Är de nån som har erfarenhet av ferrita lr evosport avgassystem på M5 e60?
Återförsäljare till evosport systemet?

Länk

//Magnus Tolf
Har själv ingen M5a, men en m3 e46 och ja kan ju säga att budgetferrita borde du skippa ;) Om du har en sådan pass fin bil som du har så lägg pengarna på ett vettigt system tex som evosport!

Annars tycker ja du ska satsa på SS, Dixie eller kanske ett meisterschaft GT, men det kostar ju lite mer ;)
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Ja håller med dej om Eisenmann låter riktigt gött =) Nu är de en god vän till mej som letar.....han vart hel såld på evosport som ligger högst på listan ;)
Tack för åsikten!!

Han hoppas på att få köra lite med nya systemet på springbreak i maj =)

//Magnus Tolf
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Om du är ute efter schyst sång samt prestanda så ska du köra på ASR. Från grenröret och bakåt, kostar ca 3900 dollar, 4200 eller dylikt med katalysatorer. Dyra (2799 dollar), bara ljuddämpare, men schyst sång som jag har är Länk
Ska dock slänga på Evosport grenrör snart så hon dånar lite mer :)
www.evosport.com
Får rekommendera RPI, ASR, Dinan eller Evosport med tanke på att dom ger riktiga HK till skillnad från eisenmann, meisterschaft, ferrita etc.
Jag och ett gäng till är mycket nöjda med våra system som är byggda direkt på våra E46 M3:or av Ferrita. Även en kille med en E92 M3 blev riktigt nöjd...

Länk
Jag kan väl bara rekommendera mitt eget, Supersprint Race :)
Men DennisH, filmen du postade är väl inte med bara ferrita?
låter som annat mellanrör lr grenrör! för inte låter väl bara ferritas slutburk sådär?
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Moggaz>>

Förklara gärna vad du menar med "vettigt"
så man vet på vilken bedömningsbas du avfärdar eller hyllar systemen

När ni pratar avgassystem antar jag att det är hela systemet från grenrören, och inte bara slutburken som avses?

Är det bara slutburken som berörs kan man nog skippa funderingen om någon effektökning som är repeterbart mätbar.
Då väljer du den burk som låter bäst för dig.

Bara som notis till skaparen av diskussionen, är det effektskillnad du eftersträvar ersätter man primärkattarna med racedito och skippar sekundärkattarna. Samt flytta gärna kattarna lite från grenrören, dock inte för långt så de "tänder" sent. Lite funktion skall de ju ha också ;)

Att även byta grenrören fullt ut mot ersättningsdito ser jag bara nödvändigt om man inte önskar kapa i orignaldelarna.
moggaz: Jo, det är bara slutdämparen som är bytt. Byggt direkt på bilen hos Ferrita och inget färdigt "bolt on"-kit. Tycker inte heller att det var direkt billigt... kostade 13.000:- men jag blev ialf väldigt nöjd med resultatet.

NPe: Jag utgick från att trådskaparen syftade på ljudet enbart och inte någon effektökning. För självklart blir det ingen effekthöjning av enbart en slutdämpare...

mvh
Dennis
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Ja var nog lite otydlig när ja skrev detta (å min väns vägnar).
citat från han:- "äntligen är bilen över 3 år så ja kan trimma 5:an"

Vi fastnade för evosport systemet (hela systemet) pga av "sången" Men han vill även få ut mer effekt =)
Varken han eller ja "skruvar" så finns de aven tips på pålitliga verkstäder som monterar o modiferar så är detta tacksamt!

Nån av er som "trimmat" M5:an?

//Magnus Tolf
mackyfr: Syrrans kille ägde din bil före dig. I alla fall om det är din som är i klippet du postade. Tyckte jag kände igen regnr. så kollade upp lite bilder jag tagit av bilen och mycket riktigt var det den. Körde den några gånger och redan då gick den ju galet, men sen om du pillat lite mer på den nu så lär den ju inte gå sämre. =)

Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Hehe jasså, kul! Jo har bytt en del grejor, blir nog NOS snart :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.