|
|
|
|---|---|
|
Såg att en reflektorn (lyktan) inte rörde sig på ena sidan idag. Är det bara att byta ställmotorn eller går den att laga själv? Dyrt? Bilen: E46 touring -00 utan xenon Mvh Kalle | |
|
Jag antar du syftar på när du startar bilen? Rör sig lyktan om du reglerar inifrån bilen? Det ser ut som att det ska gå att bara byta elmotorn. Länk |
|
|
Ja precis, när man startar ja. Får kolla lite mer idag hur lyktan sitter. Förmodar att det är enklast att ta bort hela lyktan och sedan motorn. Mvh Kalle |
|
|
Lyktan rör sig inte om jag reglerar inifrån bilen, bara den som är hel. |
|
|
Var in på Bmw idag och frågade om det var mycket jobb att byta ställmotorn, men han som jag frågade viste inte. Så nu undrar jag om det är någon här som vet om det är mycket jobb/svårt? Priset på delen var iaf 644:- /Kalle |
|
|
Hej, Jag har bara pillat på ett lamphus med xenon, men delarna (motorn) ser ungefär likadan ut. Bytte inte motor men bytte mycket annat. :) Mitt intryck är att det är jäkligt pilligt och svårt att komma åt, men med lite tålamod så går det säkert. Mvh Wiberg |
|
| Sånt där brukar vara en del pill ja. Du kan ju alltid kolla runt bland bildemonterings firmor och se om du kan hitta en fullt fungerande strålkastare till likvärdigt pris. Såvida du inte gillar att pilla =) | |
|
Det är ju inte så besvärligt att plocka lös hela lyktan från bilen. Ta bort listen under lyktan med ev spolningsmekanism, ta bort blinkers. Sen fyra relativt lättåtkomliga skruvar. Efter det är det bara att ta hela lyktan framåt. Sen hur det är att byta ställmotorn därifrån vet jag inte. Men det torde ju vara enklare när grejjerna ligger på en arbetsbänk (eller vardagsbord om man är ensamstående). A brilliant mind trapped in the brains of an idiot. |
|
|
Nu när jag druckit lite sprit så känns det självklart att man måste plocka ur lyktan. Mitt tidigare inlägg är därför överflödigt. Lev väl och frodas. A brilliant mind trapped in the brains of an idiot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.