AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

325i Coupe -09 intryck och frågor

sw
38
sweboll
325iA M-Sport Touring -09
Hej !

I måndags hämtade jag min nya 325i Coupe.....
Svart med beige skinnklädsel, sportstolar, M Ratt, Comfortpaket, alltså ganska basalt utrustad.
Såhär långt måste jag säga att bilen är totalt underbar, mycket väl avstämd. Förvånansvärt bra tryck i motorn som dessutom morrar lite gott över 3500 rpm. Dessutom tycker jag den är prisvärd, men jag kanske är "fartblind", 340 papp efter rabatter.

Nu till frågan eller åsikterna
Jag upplever hjulen för små. Jag tror att ett par 18"'s fälgar är en lagom kompromiss för mig mellan utseende och komfort eller vad säger ni? Räcker detta eller kräver den en sänkning också. Bara för att fälgarna är större blir ju inte hjulen större.

Jag tror att jag kommer satsa på ett par BMW orginalfälgar, är det någon som vet om det går att köpa detta till bra pris någonstans (dvs inte på BMW).

/sweboll

// Möjligt eller omöjligt är en fråga om inställning...
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Grattis till en riktigt fin bil och välkommen till forumet !

18" utan runflats ger bra comfort men 19" är snyggare.
Har du sportfjädrar ? Sitter original på 335:an och är det lägsta du kan ha på svenska skitvägar.
Lackbehandling tycker jag också vore en bra ide, ny svart o fin :)
Gunget
BMW originalfälgar går såvitt jag vet bara att köpa just hos BMW. Det är väl det som är tanken också...! Men jag gillar också att hålla mig till just originalfälgar (möjligtvis med undantag för BBS). Det ser enligt mig bäst ut i längden....Sedan så är det ju BBS som tillverkar de flesta av BMWs originalfälgar.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Originalfälgar finns på blocket, köpte själv en uppsättning style32 18" för 5500 så det är bara ut och leta! Håller även med om att original sitter bäst..
sw
38
sweboll
Ja, jag är kanonnöjd än så länge... Men visst är man krisen så kanske en vassare motor hade varit trevligt. Helheten känns dock väldigt väl avstämd för mina behov (om man nu verkligen kan säga att man behöver en coupe).
sw
38
sweboll
jag har inte sportchassi... Funderade på det, men om jag förstod det rätt så är det inte sportchassi utan endast 15 mm sänkning (M chassit alltså). Jag tycker egentligen inte det behövs för min körstil, men tycker nog att det verkar "behövas" med tanke på utseendet...
Värt att tänka på att prestanda samt bränsleförbrukning sjunker resp ökar med större (=tyngre) hjul.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.