AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.299

Elfel på e36 instrumentbelysning

mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Hej jag har en e36 320 -95 touring inne i verkstan nu som jag ska fixa till och har ett elfel som jag börjar bli lite trött på..
Instrument belysningen fungerar inte och inte heller parkerings ljuset hö sida. Säkringen går direkt. Nån som varit med om samma fenomen och hittat felet? Jag har följt upp samtliga kablar och kopplat ur både det ena och det andra..
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kanske samma fel som jag fixade förra helgen.

kablaget som går från bilen och upp i bakluckan kan vara skadat och bilda kortslutning. tydligen ett vanligt fel på e36.
jag skar upp ytterhöljet och bytte ut en 2dm av kablarna en i taget. lödde och isolerade med krympslang.

mina kablar var hela men inte isoleringen. bytte ut dem i alla fall.. detta löste inte mitt problem.
igår hittade jag en jord under instrumentpanelen som var helt lös.

min säkring gick bara sönder när det var -15 eller kallare. så har inte hunnit prova än när det ligger på 0an nu.

BMW ownz
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Frrla> Nej det kabalget har jag redan kollat.. Har haft det felet med kablaget på en coupé jag hade en gång.. Jag ska ta mig en titt imorgon igen och kolla jorden till instrumenten ännu en gång.. =(
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej.. då vet jag inte.. :/ hoppas du hittar de..

kom förresten på att jag hade en lampa som såg konstig ut i tråden.. den hade inte brunnit av.. bytte ut den, då funka det igen.. helskumt..

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.