|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte broms belägg fram på min Bmw E34 - 92. och dem var verkligen helt slut, så det var rätt gissat fram behövde bytas.. men när vi väl bytt beläggen, så fortsätter lampan lysa? och ja har kollat Bak, dem behöver inte bytas. har testat tagit ut kontakterna både bak och fram, den slocknar inte ändå. kan det bero på att man måste släcka lampan genom Databoxen? vore tacksam för lite tips vad de kan vara=) Bazzzze | |
|
Du släcker lampan med nyckeln i läge 1 och öppen förardörr i 30 sek. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Jag vet inte om det var ett skämt? isf gick jag på det.. och det funkade inte... :) hehe. nå mer tips? Bazzzze |
|
|
Nej, det var inget skämt. Om bromsarna är OK och varningskabeln är hel och korrekt ansluten, släcks lampan på det sätt jag beskrev. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Har du bytt slitagevarnarna? Dom är engångs eftersom dom nöts ner och kontakten bryts, vilket gör att lampan lyser. Så koppla ur varnarna eller köra med en förbrukad får motsatt effekt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
nej jag har inte testat det eftersom man fick inga med när man köpte beläggen, och dessutom trodde ja dem gick att använda igen, eftersom dem gick att flytta från belägg till belägg=) men ska testa det.. tack Bazzzze |
|
| slitagevarnare måste man köpa separat. det är olika längder beroende på om dom sitter fram eller bak och till olika modeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.