|
|
|
|---|---|
|
Vad drar era M5 (E34) liter milen landsväg i lagligt tempo ? I Blandad körning (stad+landsväg) ? | |
|
Ja laglit på vägen så kan du köra på ca:0,9L kanske lite mindre om du är försiktig med foten:) |
|
|
Om den ligger på 1,46 enligt färddator då ? Vad kan vara problem ? Går mycket bra,inga problem. |
|
| Körde min förra 3.8 (Semperfis nuvarande) mellan Gävle och Skövde, fullpackad i bagaget och hela familjen i bilen, i hastigheter 90-150. Färdatorn visade 1,0l/mil och vid tankning blev det 1,14l/mil. Jag blev glatt överraskad kan jag säga. | |
| ca 1.2L/mil~ med lagomt inspirerande omkörningar xD | |
| Vid laglig fart på 90-väg så brukar det hamna på ca 1,05l/mil. Snittet på hela tankar ungefär 1,15l/mil. Om man inte varit och kört med BMWSC förståss. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Blandad körning,är rätt så svårt att avgöra hur mycket den drar. Särskilt vintertid......Antal kallstarter/tank och hur långa sträckor det handlar om/tur,spelar in ganska mycket med. Min 535i drar tex mellan 1,27-1,6 vid blandad körning,och det varierar ganska kraftigt mellan tankningarna. Mvh Patrik |
|
Jag vet att jag för många år sen kollade min Alpina B10 3.5 och den låg vid långkörning i normalfart runt litern. Vid blandad körning 1,3-1,4 beroende på hur tung högerfoten var. München |
|
|
Färddatorn kan man inte gå efter, min visade mindre förbrukning än verkligheten. Tank/trippelmätar metoden har alltid varit den bästa. Min drog 1,2 i 130 med farthållare och ac´n ställd på behagliga 18 grader. Vi var två vuxna och två barn med packning. Helt ok. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.