AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.316

BMW M Mobility till däck ?

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Jag har funderingar på att köpa icke runflats till sommaren, alltså inga RFT däck som BMW envisas med.
Går ju att köpa M Mobility kit av BMW för cirka 1000 kr.

Men finns det andra mer prisvärda alternativ och kan man köpa sådant här på andra ställen än hos BMW?

Man kan säkert köpa spray på burk på typ Biltema men känns inte som det är något att lita på, eller?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Funderar själv på icke-RFT när jag ska byta däck, och då blir det ett M Mobility kit i bagaget. Måste ju göras med lite stil :)
Något annat, vidare rationell argument har jag dock inte, numer finns det ju punkaspray även till lite större hjul.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag köpte mitt M Mobility System II för drygt 4 år sedan, och har haft god användning av det - inte för att jag fått punktering någon gång, men jag har pumpat däck på mopeder, motorcyklar, skottkärror och framför allt 'säsongpumpat' däck vid byte sommar/vinterhjul.
Väl investerade 1000 kr tycker jag, men nu går snart datumstämpeln ut på min flaska med punkteringsvätska.... får väl köpa en ny, kostar 170 kr eller så.

Det finns säkert billigare alternativ, men jag orkar inte leta efter fullgoda produkter till bättre pris när det inte kostar mer än en tusenlapp hos BMW.
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Med detta Mobility kit så slipper man köra till en bensin mack för att kolla luften på bilen?
Detta kan man alltså göra med detta kit?
Är det så är det ju kanon.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Fick en varning om punktering nyss. Som tur var hade jag ett kitt i bilen. Har troligtvis fått en smygpunktering, så det kändes bra att kunna ta sig hem utan besvär, bara att stanna och trycka i luft så att man kunde köra sakta och försiktigt hem.
Kan varmt rekommendera ett sådant kitt, detta var dessutom första gången som jag fått punktering.

//Stefan
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
M Mobility System II har en 12V-kompressor med lufttrycksmätare, som går att använda till pumpning/lufttryckskontroll när och var som helst, bara man har ström i batteriet. Får man punka som behöver repareras, skruvar man dit flaskan med punkteringsvätska och fyller däcket - vätskan tätar hål med upp till 6 mm i diameter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.