|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Sprillans ny och glänsande på forumet... har hökat runt ett tag men inte "vågat" gå med. Min första bil var en e34 520 12v (...ja) och den tyckte jag ju om komfort och utseende mässigt... sen blev det en 88 Golf GTI 16v utan kat blablabla. Nu när saknade av bakhjulsdrift har slagit in införskaffade jag mig en billig e34 igen denna gången en 525i (även denna 12v)... Jag har precis byggt om avgassytemet och det låter magnifikt (2,5" från mittendämparen med kromat dtm slutrör) Nu skulle ajg vilja få lite inspriation till mitt lilla "budget projekt". Tanken var att måla den i någon matt mörk färg. typ svart eller "tysk"- grå?! Har någon några bilder tillhanda med en mattgrå bil eller ännu bättre en mattgrå e34? Omlackeringen kommer ske så fort vädret tillåter... om någon vet några fina breda fälgar som ligger o skräpar så kan ajg ju kanske tänka mig dem med Tar även hemsk gärna emot tips på andra saker jag kan göra för att få bilen lite "snyggare" (INGA KJOLPAKET!!!!) för en lagom peng då csn inte är givmilda av sig.. "den går fan bra för att vara 20bast och fet som en större flodhäst" | |
|
nja skulle nog hålla mig ifrån matt svarta färgen, som lackerare har man sett alldeles för mycket skit, & ska du göra en BMW matt svart så ska du ha mycket i bakfickan för att "rättfärdiga" de. clean and simple * Få ned den en bit på backen, 10x18" alt 17" bak 8x18 alt 17" fram SE LÄNK:Länk *baklampor: Länk *blinkers fram: Länk *blinker sida: Länk *Front Angle: Länk Lägg en mjuk, ton på rutorna, och behåll orginal färgen, så ser det bra ut i dörrgångar,under huv osv, men mellanslipa klarlacken några gånger i stället för ett bra slutresultat. E34 tycker jag själv att du inte ska göra så mycket med, men det är min åsikt. Se hellre till att få den fräsch i stället för en "pojk" bil. |
|
|
Tack för svaret! jagär en stark troföljare till ett cleant look! så nårra kjolar o skit ska den inte få den matta färgen (hela omlackeringen) har med faktumet attden är lite rostig och att jag måste byta båda framskärmarna... och ajg tänkte måla den matt-grå (tyskstridsvagn..) eller i värsta fall svart... jag är ju inte gjort av pengar så dyra omlackeringar är ju lite tveksamt NÅgra fina bredläppade fälgar hade ju suttit fint om jag hittar billigare... då mina 18" är lite åt det fula hållet.... fast ändå rätt "cleana" Ska sänka 60 fram o 40bak.. mest för att jag måste byta dämpare då sänkfjädrarna som är på typ pajjat de 20 år gamla dämparna ;) |
|
|
Får man fråga hur mycket allt får kosta? Sen hurvida du ska lacka den grå eller blå så kommer lackeringen kosta en slant... och då tror jag fortfarande att du vinner på att hålla dig till original kolören, & är det så att det ska lackas hemma så är det inte en omöjlighet att få det bra, förbered bara ordentligt så går det med en jävla massa jobb att få bra. Här har du en länk samling till en uppsättning billiga lämpliga fälgar **PRUTA** Länk Länk Länk 10x17 bak Länk 10x17 bak |
|
|
ja jag har ju spruta o sånt hemma.. så att bara lacka om lär ju iten va så himla dyrt.. orginalkulören är samma som andra länken du skickade me dfälgarna... typ grön.. nästan svart... och det kommer blir jobbigt att slippa undan billigt med att laga rosten och sen lacka? :S men ja... det ska inte kosta så mycket helst... den ska bara se... arg och rå ut! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.