|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 316 Compact -99 Problemet är att backspeclestyrningen (joysticken) låst sig mekaniskt. Den går varken att röra upp, ner eller åt sidaorna, sitter liksom mekanist fast i mitten. Delarna på min bil är 7,8 i bilden nedan: Länk Frågan är om någon stött på detta tidigare? Hur demonterar jag styrningen från dörrsidan, behövar jag demontera hela innerdörren? /Emil | |
|
Den delen kan du enkelt plocka ur där den sitter i dörren. Du behöver inte plocka ner dörrsidan för det inte. Ta med en mycket tunn mejsel i bak/nedkant och bänd försiktigt upp den. Vet inte vad som gjort att den inte fungerar så där får du nog skaffa dig en ny. Antingen sprillans på BMW eller bättre begagnad på nån skrot eller liknande. Väl du har en utbytesdel tar det dig max 5 min byta. Och då menar jag verkligen MAX... Niklas Fransosen |
|
|
Monterarde isär igår, gick utmärkt med skruvmejlseln! Det verkar ha blivit ett elfel innuti brytaren. Plasten hade helt smält ipop kring ett av inkopplingsstiften som hade släppt och smält fast i honakontakten. Även denna var ordentligt deformerad av värmen. Så det blir till att försöka byta hut både honkontakten och själva brytaren... Frågan är bara varför inte säkringen gått, dett borde väl inte hända? Kan det vara något fel i andra änden av kablarna så att när jag monterar en ny smälter denna med eller var det troligtvis ett elfel i "joysticken"? Vad tror ni? /Emil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.