|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
GRATTIS! Vad blev försäkringen? Jag betalar 7800 helår! står på far min ;) |
|
|
moggaz: Smart att skriva det här :P // Daniel |
|
| första halvåret betalar jag 200:- i månaden =D sen blir det 916:- i månaden som sagt bilen kommer endast att sommarköras. | |
|
c42ux: Grattis! Hoppas du blir nöjd med kärran! Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk på alla de som hittar en M3:a enl. sina önskemål. Jag letar fortfaranbde för fullt och hoppas att min kommer nu till våren. Premien låter nice, Vilket FB? Jag kommer troligtvis oxå att lägga ca 1000kr/mån i försäkring (dubbling mot idag med 330:n) hos Vesta. Grymt bra vilkor, låg självrisk och låg premie. Är helnöjd med Vesta efter de 3 åren som jag haft dem. Mvh Jimmy |
|
|
Undrar oxå vilket försäkringsbolag en 19åring från sthlms-län kan få en premie under 1000:- i månaden på en M3a. // Daniel |
|
| Vesta skadefösäkring.. som sagt har jag en bra kontakt där och är endast därför. | |
|
Använder åxå Vesta till båda mina bilar. Överlägset billigast. Tror jag betalar ca 6200kr för M5:an per år (hel såklart) Dan Helsingborg Kör BMW M5 igen och Audi A4 |
|
|
c42ux, Köpte du den Laguna Seca blå M3:an på Bilcenter i Torslanda? Har han fixat ryggstödet på passagerar stolen? Den var kass när jag var spekulant i slutet av förra året.. Men i övrigt gick bilen som ett skott ju...så grattis!! Hälsningar Peter |
|
| försäkringsbolagen får under inga omständigheter sänka premien bara för man har kontakter på ett försäkringsbolag... | |
| Varför då? | |
| npeter: Ja jag har köpt den.. är i toppskick enligt mig.. ryggstödet är det absolut inget fel på .. vad va det för fel på det då ? | |
| Backard: vet ej men har hört me ett antal bolag... är ju inte direkt rättvist... lr? | |
| carlsson86: Rättvist? Hur menar du? | |
| jag tycker inte de e rätt att bara för man har "kontakter" i ett visst försäkringsbolag ska man få ett pris som näst intill är gratis om man jämför me va de ska ligga på i den åldern. | |
|
Carlsson86: Välkommen till verkligheten, att man får ett bra pris på en vara pga att man känner någon som arbetar på det aktuella stället är väl inte direkt en ovanlighet oavsett vilken branch det gäller? |
|
| nä, men tycker du de e rätt då?? | |
|
Carlsson, det var klart det är så. Men livet är inte rättvist. Men om man inte har den svenska avundsjukan som du verkar besitta :). Jag unnar faktiskt grabben en billig försäkring, grattis. Man ska utnyttja sina kontakter det gör alla andra. Mvh /C |
|
|
Visst ska man utnyttja kontakter ifall man har det. Men kan inte tänka mig att de får göra så egentligen :) // Daniel |
|
| visst är det avundsjuka, skulle kunna tänka mig att dom flesta i min ålder som har en M bil vill ha de priset... å nej det är ej tillåtet, iaf inte me dom bolag jag har pratat med. | |
|
Å vilka bolag har du pratat med? Det är klart att de säger att det är otillåtet att ge dig ett bättre pris för att slippa sänka priset. Men det är vanligt förekommande hos duktiga förhandlare. Problemet för dig är att du är ganska ung och har kanske bara en försäkring, den på bilen. Då är du i en dålig sits för att förhandla om priset. Du har ju inte direkt något att trycka på med. Unga killar som kommer in och vill försäkra en sportbil är så långt ifrån försäkringsbolagens drömkund man kan komma. De ses som högriskobjekt! För att då kunna få ned premien så krävs det att bolaget får in sina pengar från några andra försäkringar som kan kopplas till kunden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.