|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Först och främst grattis till bilen! Sen en kommentar om rostskyddsgarantin. Jag fick en nära-rost-upplevelse i somras, precis när min garanti gick ut. Jag tänkte som så att garantin snart skulle gå ut och att det var bäst att göra en ordentlig koll av bilen innan. Jag var inne hos BMW ett par veckor innan garantin gick ut. Då fick jag beskedet att rostskadan måste vara lagad och klar (!) innan garantin har gått ut, vilket inte var möjligt i mitt fall eftersom det var semestertider och första lediga tiden var i september. Anledningen till att det inte var möjligt var att BMW-återförsäljaren normalt fakturerar BMW för rostskadan efter att den är lagad. Enda sättet för dom att fixa det för mig var att förfakturera, dvs "gissa" vad skadan skulle kosta att laga och skriva en faktura på det beloppet innan skadan var reparerad. Det löste sig bra för mig, mycket tack vare ett schysst bemötande från BMW Group Gbg. Men jag ville bara dela med mig av min erfarenhet eftersom det i denna tråden diskuteras just garantidatum och hur länge garantierna gäller. Mvh Wiberg |
|
DMZ |
Wiberg: Intressant läsning du delger oss, det skulle vara av stort intresse att få veta vad som rostat på Din bil. Samt hur det åtgärdades. (kostnad,mm) |
| Varför är ni så rädda för rost? Delar finns att köpa på skrotar eller här på autopower/blocket och har man kontakter på lack/plåtfirma så är inte det så stora kostnader. Garantijobb då? Är dom alltid så omsorgsfullt påkostade? Knappast att förarstolen rasar igenom golvet på dom skador som uppstår? Snarare motorras, växellåda, bakaxel osv pga slarviga skötta servicar och andra saker som kostar betydligt mera än detta. Mer värt att ha med sig tycker då jag iaf! | |
| vad tur att min bara är sommarkörd.. behöver man inte oroa sig om sånt =) | |
DMZ |
Om du söker på forumet så kan du läsa om pedantskötta E46:or som rostar friskt i motorhuv, bagagelucka, dörrarnas nedkanter, osv. Det spelar dessvärre ingen roll hur pass välskött bilen är, rosten kommer ändå. Detta p.g.a en kostruktionsmiss. (det saknas lack under samtliga omlottvikta plåtkanter) Då räcker det med vanligt regn för att rosten skall få fäste. Lägg ut en oskyddad plåtbit i sommarregnet, den är mkt snart röd av gravrost. |
| Men snälla DMZ, vet du verkligen vad du pratar om? Gravrost är inte röd. Länk | |
| Begåvningsreserven briljerar återigen ser jag... | |
| Jag tycker att denna här DMZ verkar vara en mycket svartsjuk och cynisk person! Lyssna inte på all hans skitprat! Har man råd att och vill unna sig en sådan dyr sak så skall man. Grattis till en fin bild! Skynda nu på att lägga upp fler och nya bilder! | |
|
Min har ingen rost alls och inte omlackerad nånstans, har synat den noga både under och kaross, däremot har jag sett många andra E46 som rostat, tror nog man kan påverka en hel del med skötsel och vinterkörd eller inte spelar stor roll om det finns rost eller inte. /Micke Länk |
|
|
Varför är du så otrevlig hela tiden för DMZ?? Och varför är du så orolig för rost? Om man skulle gå och oroa sig för garantitider hela tiden så blir man ju gråhårig innan 30 och kan aldrig köpa några bilar.. |
|
| Blir lite nyfiken, vad har du själv för bil DMZ?? | |
| HA HA ja han lär väl inte ha nån E46a iallafall..... | |
|
DMZ kör en fin gammal E30 från 1988 som ni hittar här... Länk . Hans negativa och oseriösa inlägg (mot framför allt E46:or) har jag personligen fått "smaka på" då han startade en väldigt oseriös och minst sagt omogen tråd om min bil. AP-crew gjorde dock det enda rätta och raderade tråden. Mvh Jimmy |
|
|
DMZ och E46 hör inte ihop direkt Enligt han så är alla E46 rostvrak samt rullar runt med "lösa" bakaxlar ;) // Daniel |
|
|
Kan tillägga att DMZ terroriserat mig per PM, tröttsam människa... Någon som vågar sia om hur BMW kommer hantera Goodwill-ärenden gällande den 12 åriga rostskyddsgarantin? |
|
|
Från DMZ bil på garaget "En pärla från 1988. (20 år i år GRATTIS) Har aldrig smakat på saltet;-) Därav skicket." Tror han drömmer mardrömmar om salt varje natt :) |
|
|
På förekommen anledning, anmäl gärna oönskad PowerPost, såsom nasande av diverse varor samt andra otrevligheter. Enklast är att maila poweruser@autopower.se i sådana frågor, givetvis håller vi sådana rapporter för oss själva. Denna tråd är kapad så det räcker nu, vi avbryter diskussioner som inte rör bilen som tråden ursprungligen handlade om. |
|
|
c42ux: Får gratulera till ett fint bilval :) // Daniel |
|
| Tack så mkt.. ska åka o hämta bilen imorgon. bilder kommer till helgen. | |
| Javisst, grattis! Det glömde jag säga... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.