|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| En klassificering jag finner vara helt korrekt, min uppfattning är att SMGII likt SMGI är en manuell låda med hydraulik som sköter själva växlingsproceduren. | |
|
En fråga gällande rostskyddsgarantin. Kommer BMW vara lika frikostiga med rostlagning i 12 år som de förut var i 6 år? Vad händer när man kommer in med sin rostskadade 3-serie -04 och vill få den åtgärdad 2015-2016? Rostskyddsgarantin brukar såvitt jag vet gälla mot genomrostning, det som BMW tidigare åtgärdat på E39 och E46 handlar väl i de flesta fall egentligen om goodwill? |
|
|
DSG är också en manuell låda med automatisk koppling Fredde (även om det råkar vara 2st). Ändå så skiljer sig klassningen. Det ligger något lurt bakom detta. ______________________________ //Lövet |
|
| Visst är det så Lövet, men när du adderar mer än en låda tappar VV räkningen och tar det säkra före det osäkra och skriver automat...så måste det vara :) | |
|
Om det skulle vara så att DKG bilarna numera reggas som automat, då stämmer din hypotes ;-) ______________________________ //Lövet |
|
| Köpte du den c42ux? | |
| DMZ: Förstår inte heller vad du pratar om jag betalde 260k+ för min M3:a detta var för en månad sedan, jag betalar gärna extra om skicket är bra, vad skulle vara oansvarigt med det och allt går att laga för pengar. | |
| Min SMG II låda är också klassad som Manuell hos Transsportstyrelsen | |
| Yes nu är en köpt.. | |
| Grattis!!! | |
| tack så mkt... lägger upp bilder på den i slutet av månaden =) om ni vill se. | |
DMZ |
c42ux: Men kan farbror verkligen ratta M3:an? tänkte närmast på åldern 74 bast. Fast det blir väl billig försäkringspremie vid fyllda 74år. Du borde väl komma under 1.600:- per månad. Fick du ned priset något? fick du även ett köpekontrakt med firma loggan. |
| Oj stod fel ålder.. nu är det rätt. | |
DMZ |
Tjosan 19 bast. Hoppas att försäkringspremien ej kommer som en chock för dig? tippar att den i ditt fall kostar ca: 2000-3000:- per månad. (ca: 36.000:- per år.) |
| nej den kommer inte som en chock.. om man har bra kontakt på försäkringen betalar man 1000:- per månad när man är 19 bast =) | |
DMZ |
Att skriva M3:an på "mormor eller morfar" brukar i slutändan bli en mkt dyr affär. Du spelar med 225.000 som insats.. |
| skenförsäkrade bilar lönar sig ALDRIG... Har man inte råd med en M3 var utan anser jag! Sen sitta här och skylta med det ännu osmartare av er alla. | |
| Du värkar inte hänga med... det är varken mormor elelr morfar elelr kusin... utan mitt eget namn. som jag sa till dig om man har bra kontakt på försäkringen så får ma ndet priset jag har fått. | |
DMZ |
c42ux: Ska du bara ha trafikförsäkring ? |
| Bra där! Så ska det se ut :) Man riskerar mer än man tror med bara mor eller far som ägare. Flertalet fall som skitit sig som bekanta råkat ut för. Försäkringsbolaget kräver ut kvitto på var pengarna kommit ifrån... skiljer sig namnet från registrerad ägare så stramar dom åt ersättningen eller så uteblir den helt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.