AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.524

Hur säljer jag smartast tjänstebilen ?

at
140
ataim
523i -98
Hej,
Hur säljer jag smartast tjänstebilen från -06?
Auktion? Blocket? Tillbaka till leasingfirman?

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Är det en leasingbil, är det bara att lämna tillbaka den om inte avtalet säger något annat.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Köpte just en leasingbil från -06 direkt av leasingtagaren/firmatecknaren via annons på blocket. Leasinggivare var BMW finans, som inte verkade ha något emot affären.

Bara att avsluta affären på banken och betala fakturan som BMW finans hade sänt ut på restvärdet. På BMW finans hemsida finns en blankett som skulle fyllas i och skickas in, så hävs leasingspärren och bilen skrivs över på köparen direkt betalningen är registrerad hos BMW finans. Affären gjordes upp på en lördag, hade registreringsbeviset i mitt namn hemma bara ett par vardagar in i veckan.

Upplevde BMW finans som mycket hjälpsamma i dom kontakter jag hade med företaget, ville ju kontrollera så att allt var grönt med dom innan jag lämnar ifrån mig några pengar.

Så kolla vad leasingavtalet och leasinggivaren säger, rent praktiskt är en affär via blocket inte så komplicerad i alla fall.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jag köpte min A6:a direkt av Volvofinans med förra ägarens medgivande. Inga problem alls. Enda tråkiga var att man fick betala in pengarna och kunde inte hämta bilen förrän Volvofinas såg att pengarna hamnat hos dom....fast å andra sidan gick det på 2 dagar.

Frasse
at
140
ataim
523i -98
Tack för svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.