|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har en e34 316 som har gått 14000 mil. Jag har ett lite irriterande problem, när jag svänger med bilen lite eller mycket så vill inte bilen styra tillbaka till neutralt (rakt fram) läge. Hissar jag upp framvagn och styr med hjulen i luften så går det hur lätt som helst. Men vid vanlig körning får jag sitta och passa på bilen. Kan det vara styrväxel ? eller kan det vara något annat ? | |
|
har du kollat lufttrycket i däcken då? vet att fars lilla mercedes är extra känslig för olika tryck i framdäcken.. men då drar den ju åt ett håll. blir sladdrig och äcklig att köra om det är för lite/mycket i båda. men sen ska väll inte bilen styra tillbaka helt rakt? gör väll bara vissa bilar. att servon drar tillbaka. BMW ownz |
|
|
En kärvande spindelled? Rattaxelknutar? |
|
| Felaktig toe? | |
| kärvande eller helt skuret fjäderbenslager ger det symtomet. låt någon svänga sammtidigt som du tittar upp vid hjulet så hela stötdämparen följer med och inte bara fjädern hoppar i skålen. Annars kan det vara som tidigare skrev också. | |
|
Tackar för svar ! Jo fjäderbenen har jag tittat på, när bilen är upphissad så går det hur lätt som helst att styra. ska titta lite på dom nya uppslagen |
|
|
Det är ingen som "varit framme" och justerat på styrväxeln nyligen? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.