|
|
|
|---|---|
|
Har en knapp på min 540 vid namn S EDC. Är det de nivåregelarnde sport dämparna och hur fungerar dom ?? Måste kanppen i kupén vara akriverad för att de ska fungera eller hur är det... Någon som vet ?? Hur vanligt var detta tillval då jag aldrig har sett det förut. Mvh Carl Länk | |
|
Sök på EDC så hittar du en del info om det. Normalt när inte lampan lyser på knappen så är det ett automatiskt läge. Tryck in knappen så är du i sportläget och bilen blir markant hårdare. Ovanligt på E39 - vanligare på E38 främst 750. Du har det inte beskrivet i instruktionsboken?! Passa på att kolla så du har sådana dämpare också. På toppen av fjäderbenstornen i motorutrymmet så går det ett kablage från varje dämpare om de sitter kvar. M V H Stephan |
|
| Ok ska titta... instruktionsboken är ju på tyska :) ska fixa en annan om ett tag | |
|
Jag har också s edc på min 540. Det är som STEPHAN skriver. Det står i min instruktionsbok om funktionen men det kanske inte står i dom tyska. Jag tycker det funkar väldigt bra. Med knappen intryckt och växellådan i sportläge lir det en helt annan bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.