AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
678

Äntligen hel igen :D

Ni
11
Nirre89
BMW 525i sedan -90
Tjena! jag har äntligen fått tillbaka pärlan ( bmw 525i -90) efter 5 månaders krångel. det började med att bilen varnade för att oljetrycksgivaren var trasig, men det var bara början! jag kunde inte hitta vad som var felet efter jag bytt allt som hade med givaren att göra. så jag var tvungen att lämna in den på verkstad. så nu efter 5 månader på verkstad så är allt fixat.
Det blev en liten lista efter alla saker som hade pajjat:
1. Soppa pumpen (tanken)
2. oljetrycksgivaren
3. Styrdonet (databoxen)
4. Kabelhärvan (ärjat sönder :s)
5. Tändningslåset
6. tändspolen
7. och sen 6 nya stift.

så nu ska den nog gå som aldrig förr, det blev lite mer än bara en givare tillslut, allt hände under en natt (eller ett vrid på nyckeln). har verkligen saknat min pärla.

men dem sa att det var ganska vanligt att kabelhärvan ärjade sönder och då brann databoxen upp på samma gång.
det var allt för mig och min krångliga bil för den här gången.
hej hej!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Vaaa??!!! 5 månader på en verkstad?

BMW
Först och främst.
alain
vad var det för verkstad där dom jobbar så lånsam?

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk

Ni
11
Nirre89
BMW 525i sedan -90
Jo det gick rätt långsamt, men det var en kille som jag kände så jag sa att jag hade en annan bil att åka med så jag sa till att han inte behövde ha så brottom men lite lång tid gick det ju. men det skulle ha kostat ca 30000 kronor på en bmw verkstad men jag fick det för 10 000 så hellre att det gick lite långsammare än dyrare. men men, förhoppningsvis så ska den hålla ett tag till :D
!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.