|
|
|
|---|---|
jogge |
ratten vibrerar som f..när jag bromsar från hög hastighet. är skivorna dålig, nån som vet. svårt att byta själv?? |
| Förmodligen är det skivorna fram och de så kallade tryckstagen i framvagnen som är dåliga. Om du har skeva skivor så pulserar bromspedalen när du bromsar, men vibrationerna i ratten tyder på att tryckstagen är kassa. Man kan tydligen se detta om man kör sakta och bromsar, då rör sig framhjulet i längsled. Inte särskilt svårt att åtgärda själv om man är lite händig, inte så dyrt heller, tror att mekonomen har delarna som behövs. | |
jogge |
tryckstagen?? aldrig hört.kan de va dom som glappar ochså när man kör på gupp, typ.klukar till liksom. pedalen pulserar inte,tror jag har inte tänkt på det. beställt skivor o grejjer,kanske inte är det felet nu då. fast ratten far som fan i bilen,framvagnen ochså, skakar liksom..vete fan..får kolla. |
| Tryckstagen kallas nog också casterstag eller parallellstag tror jag, brukar vara dessa som är slut när en E34 vibrerar på detta sätt. Om skivorna är skeva borde bromspedalen pulsera. | |
jogge |
ja du har nog rätt!snackade med bmw idag,men dom trodde på skivorna ochså.kollade det där idag,om hjulen rörde sig,nepp!!!nada..ibland när jag svänger stillastående knakar det till ochså, nått äre..ska lämna in åkolla.. mvh jögge... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.