AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.165

Vad innehåller m-paket? (e36 318ti/323ti)

z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Jag funderar på att köpa antingen en 318ti compact eller en 323ti compact men undrar vad m-paketet för dessa bilar innehåller?
Genom att titta runt lite så verkar den tydligaste skillnaden vara annan spoiler och vita blinkersglas?
No
24
NormySan
BMW 323ti Compact -98
Som jag förstår det kan det vara helt olika. Jag har m-sportpaket på min 323 compact och min bil har m-lister, spoiler fram, bak, sidokjolar saknas på min men jag tror det ska ingå i paketet.

Vita blinkers står separat i utrustningslistan så det borde inte ingå i m-paket, även m-speglar står som övrig extrautrustning så det ingår nog inte heller.
z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Aj då. :/
Så det är komplicerat alltså.
Jag tror jag är lite för kräsen, det är svårt att hitta drömbilen.
No
24
NormySan
BMW 323ti Compact -98
Ja, tyvärr är det så när man vill ha ett fint exemplar, jag letade ganska länge innan jag hittade nått som kändes bra!

Var nån riktigt fin 323 ute för 1-2 månader sedan men verkar som den blivit såld :/
z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Mmm, jag hade inte tänkt göra detta till en "köpes annons" så jag väntar med att dyka in i detaljerna.
Kan man generalisera och säga att M-paketet bara är styling med plasten? Inga mekaniska uppgraderingar?
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Brukar innebära sportchassi, 18mm lägre än standard om jag inte minns fel. Roligare chassi.

//Hema
z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Ok, nu rör det på sig.
Fjädrar som är lite hårdare och något lägre. (Eller vad menar man annars med sportchassie?)
Spoiler fram och bak.

Än så länge är det saker man lätt fixar hemma i garaget. :)
323ti innehåller en del godis, vita blinkers o M speglar var dock extrautrustning.

Mpaket med front/diffusor bak, sidokjolar, styvare krängare, sänkt typ 20mm
M-ratt,sportigare klädsel/inredning skinn/tyg, sportstolar med svankstöd, Kombiinstrument lackerad kåpa titansilver, svarta lister,Färddator,Elektriska fönsterhissar,Fjärrmanövrering för centrallås,Innerbelysningspaket,Växelspak och handbromsspaksdamask i skinn,Dörrhandtag, lyktknappar och handrbromssknapp i krom,Svart innertak inkl. solskydd och kurvhandtag,Inläggningar i förvaringsfacken i samma färg som kupéutförandet

Säkerligen en del annat oxå.

Detta gäller för svensksålda bilar från 97 och framåt, och som vanligt går det alltid att individualbeställa speciella önskemål och ibland försvinner saker och ting längs med ägarbilden.

318ti är mycket nuftig och relativt rolig
323ti är relativt nuftig och sjukt rolig

Den som var till salu för ett tag sedan var en väns fd bil och den var tokfin!

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
CS#4079/SC#580
z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Oj...
Det ser ut som att jag får invänta den rätta bilen.
Det jag söker är en 323ti (eventuellt 318ti) med helsvart inredning, helsvart halvskin klädsel (eventuellt helskinn men helst halvskin), M-Paket.
Bilen skall vara besiktigad och rostfri. (Lite rost kanske är ok men bara kanske.)
Fungerande AC, elhissar, elspeglar...
Gärna M3 speglar och vita blinkers.
Färgen på bilen är mer öppen för förslag men favoriterna är svart, röd, gul och i vissa fall vit.
Givetvis är allt förhandlingsbart men det är vad jag söker.

Jag är rädd att jag kommer att få vänta ett bra tag. :(
Kompisen är sugen på att sälja sin 323ti (-01:a), den har m-paket, dock helskinn, svart inredning, och färgen på bilen är svart. Tror den gått 12000mil, kan ju ta reda på mer om du vill :)
z@
34
z@phod
323ti Compact -98
Johnnypower> Låter som en kanonfin bil. :)
Du kan ju nysta lite och se vad han säger. En 01'a borde väl vara en 00'a uttagen '01 i så fall? (e36'a compact)
Låter helt klart intressant iaf. :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.