AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.392

BMW M5 E39 -00 som vill byta bil med mig, Tänka på ?!

Hej, Fick ett mail av en kille osm har en BMW M5 E39 00
Ser riktigt fin ut, den har den nya inredningen från en 03 med stora navi svart grå inredning. Den är trimmad så där är ca 415 HK, Vad säger ni?

MVH Mikael
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det beror väl på vad du har att byta med?!
Du skriver inte mil etc. på M5:an men tittar man på annonsmarknaden nu så skulle jag tippa att M5:an är värd nånstans runt 120-130 K

__
/Chrille
m5race
Hej! jadu du får helt enkelt kolla på den beror ju på hur långt den gått och i vilket skick den är? Den har alltså den nyare navin och den nyare ratten antagligen. Trimmad 15hk? är väl säkert ett chip bara isf och det kallar inte jag trim. Skillnad om det är andra kammar i lr extractor och annat avg. Bytesvärde mellan 120-150t. Upp till 200 om den är riktigt fin och gått en bit under 10t mil
Jag ber om ursäkt för mitt otydliga inlägg,

Den har gått ca 9000 mil, full stämplad servicebok, dock import, kan man kolla dessa i från de förra landet, tror den var import i från tyskland. Den är top skick i stolar och inredning, ratten är den gammla, men inte sliten direkt. Enligt stenskott och annat kan miltalen vara troliga och övriga slitage.

Jag har hört att dessa dricker en hel del olja.. ?

Mvh Mikael.
m5race
Kolla så att den är tillverkad efter mars år 2000 för isf är den uppgraderad med dom nya fodrena vilket minskade oljeförbrukningen är den tillverkad efter september så har den även en backventil till vanoserna.
Hur är de i försäkring, jag kollade på trygghansa på min mamma skulle den kosta 19600 per år. Finns de billigare alternativ som ni kan rekomendera?

Hur är de i bensinförbrukning? någon som kanske har lite erfarenhet utav detta?

Mvh
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
testa med vesta mkt billigare. bensin dricker dem genomsnitt 1.9
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

BMW anger krin 1,4 blandad körning. Lugn landsväg klarar man nedåt 1 liter/mil. Mycket stadskörning och korta turer närme 2 liter/mil. Själv ligger jag på drygt 1,3 vilket är ungefär detsamma som min 540iAT drog.

19600 låter mycket om din mamma inte precis tagit körkort...Det är bara att surfa in på de olika bolagens hemsidor. Funkar oftast inte att få priser på en importbil så leta redan på ett regnr på en svensksåld av samma årsmodell. Vissa bolag tar högre priser för importerade bilar men inte alla. Bl a IF och Originalförsäkring har samma priser oavsett import eller svensksåld, däremot kan dom ha lite högre krav på en import i form av rutmärkning eller liknande. Jag betalar ca. 8000 kr/år för min inkl tilläggsförs.

___
//Ulf
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Enda skillnaden på originalförsäkring mellan import och svensksåld är motorskade-självrisken som är dubbel på en importerad bil.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Är det din mamma som ska bruka den?

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är säkert mamman som ska ha den, annars borde väl den inte försäkras på henne...

Vad har du nu som du ska ge M5-ägaren?

Mvh Johan
Jag har en golf GTI som jag ska byta, samt en summa pengar som vi inte är överens om än. Men vi får se, jag ska låna bilen en dag och köra bort iväg och få den M testad, (motormännen) eller vad de va. Sen har jag ett par kompisar som jobba i verkstaden på BMW, så ska de även ta sig en titt på den, koppla den till dator och kolla över den.

Mvh Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.