AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.882

M3 e36 försäkring

Hej, undrar bara lite vilket/vilka försäkringsbolag som är bra och billiga... Har kollat runt lite men förstår inte priserna över huvud taget... Är det så att man ska betala 1200:-/månad (i helförsäkring) för en bmw m3 e36 då man innehaft körkort (prickfritt) i 30 år?

Tack på förhand!
No
24
NormySan
BMW 323ti Compact -98
Atava brukar ha bra priser. Inte alltid det går att få uppgifter på importerade bilar, vet inte riktigt varför, tydligen nått som saknas i registret hos vv.

Vesta ska tydligen också ha bra priser, man får ringa och höra med dem.

Själv kör jag på bmw original som inte är det billigaste men det funkar, definitivt billigare än många andra.
pe
204
petrob
320i -18
hej, kör på vesta, kom ned 400 / mån .

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kanske är så att det stjäls mycket delar från M3 E36, då spelar det ju ingen roll hur gammal man är, utan snarare bostadsort, låst eget garage osv.

Sen om det är någon förare under 25 år drar nog upp priset lite. Är det för din familj du frågar för eller nån bekant? Ser att du är 23 år och det borde vara svårt att ha kört "prickfritt" så länge då.

Förutom dessa teorier har jag inga fler tänkbara förslag varför det ska vara så dyrt, överrepresenterad bilmodell i statistiken kanske...

Mvh Johan
E
1.156
E
320 ci cab -04
En av orsakerna till att begagnade BMW M3 sjunker så mycket i värde och är så billig beror till stor del på att bilen är så dyr att försäkra. Tycker 1200 i månaden låter billigt ifall du är 23 år. Skräckexemplen brukar ligga runt 25 k. Därför skall man kolla försäkringspremien innan man skriver under köpehandlingarna när man köper en M3:a.

E
Kan man ana sig till en skenförsäkrad M3 här.... :p
Ja hur man kan ha haft prickfritt körkort i 30 år och själv vara 23.....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kostar den 1200kr/mån för en 48-50 åring (körkort i 30år) så kan ju priset för en 23-åring knappast vara kul...

___
//Ulf
Kollade på skoj med BMW Originalförsäkring Länk.
Knappade in ett regnummer från en av M3:orna som är till salu på blocket just nu, en -96 med 14000 mil.
Valde med extra allt på försäkringen och att ingen under 25 får köra bilen.
Då hamnade jag på 10830:- om året. Inte SÅ blodigt ändå.
Jag är "bara" 40 år och haft körkort i 22 år.

///Micke
Min cabrio Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kollade på skoj för några år sedan vad en m3 e36 skulle kosta för svågern. 19år nytaget körkort. Testade 3 bolag.
Mellan 84 och 96 tusen per år. endast stora bolag.
Hyfsat orimligt...
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Jag betalar i år 11500:- för helförsäkring på m3:an hos atava. Tycker det är helt överkommligt när man bor mitt i stan och är 29 år (får tyvärr betala lite mer i försäkring iom förlorat körkort i 2 mån för fortkörning för ett par år sen)

Samma försäkring hos BMW Orginal skulle kostat nästan 25000:- :(

Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Ser ni inte att ni kollat fel??

nOizeR som skriver att han haft körkort i 30 år är 46år gammal, det är NormySan i inlägg nummer 2 som är 23 år gammal.
jag betalar 1400i månaden är 22 år värt varenda krona har länsförsäkringar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.