|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga om någon här har tips om hur grova rör jag ska fixa åt min e34 535? Ska bli ett extraktorgrenrör och sen rostfritt hela vägen med två friflödesdämpare. Sen om någon har någon filmsnutt där man kan höra en m30b35 med rostfritt avgassystem kan du gärna lägga hit länken, så man kan lyssna lite och få aningar om hur det hela kommer att låta sen. Sen kan man ju också allmänt snacka om rostfria avgassystem och dylikt! | |
|
Hej! En idé är ju att leta upp ett färdigt avgassystem från någon känd tillverkare och sedan ta samma rördimensioner som de har använt? //Jesper BMW - Better Make Way |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Att bygga ett rostfritt avgassystem,är som att bygga ett musikinstrument....allt tillsammans som rördimension,tjocklek gods,val/längd på dämpare och val/längd och utformning slutrör,ger det kompletta ljudet. Mvh Patrik |
|
Jo, det vet jag. Någon här som har ett beprövat recept eller köpt färdigt? Nåja, blir att prova sig fram. Får se hur det blir med själva dämparna, antagligen gör jag dem själv. |
|
|
Kända tillverkare av extraktorgrenrör/avgassystem har garanterat beprövade recept, men du kanske inte vill kopiera något sådant, utan prova lite själv? Annars ska det ju inte vara några problem att "kopiera" ett färdigt system om man nu vill det. Du gör det säkert minst lika bra själv! :) //Jesper |
|
|
Jag byggde ett rostfritt avgassystem till min M20B25 när jag körde sugmotor. Det bestod av följande: Rostfritt extraktorgrenrör som mynnade ut i 2x2" rör fram till 100cells racekatten. Efter den 1x2,5" ända bak till en fullflödes 500mm lång dämpare. Extraktorgrenrören lindade jag i avgasbandage. Total byggkostnad ca 9500kr och då gjorde jag allt jobb själv.... så det är inte gratis precis. Men det lät gött :) Vasst å fint. __ Nisse Ljung |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.