|
|
|
|---|---|
Martin E |
Diesel verkar sälja ! 120/320/520 Diesel vem vinner Söker på blocket på bilar 2007 till 2009 finner 60 st 520D , 140 st 320D och bara 45 st 120D. Ska man tolka det som utbud och efterfrågan står i paritet? Median priset för en 120D är 289k:-, 320D 295k:- och 520D 325k:- |
|
Jag tror över lag att diesel fyror oberoende storlek kommer vara ett vinnande koncept. Om man väljer 1, 3 eller 5-serie beror nog enbart på familjeförhållanden och ålder. Tror tex. att min 123d Coupé kommer att säljas av relativt enkelt den dagen det är dags för försäljning, kommer inte få många kronor över 120d men det lär gå fort. Bilar på 170-200hk med god komfort och förbrukning runt 0,5l / mil bör vara eftertraktade. Tycker nog mer synd om alla stackare som köpt sig tex. Prius, dom är lika dyra i inköp som en 1 serie, drar lika mycket men saknar både komfort och motor. |
|
Martin E |
Låg skatt och lågförbrukning med moderna dieslar och mycket effekt är attraktivt. Problemet är dock priset tror jag, först när priset sjunker under 200K är det för många hanterbart. |
|
Ja och nej skulle jag nog vilja svara där. Vist kan 200' vara mycket pengar för många just nu, MEN det köpare (förhoppningsvis) tittar på idag mer än någonsin är total månadskostnad och vad man får för den. Och när man då börjar räkna in bränslekostnader etc. så är en snål diesel många gånger totalt sett billigare än den där i inköp billigare etanol styggelsen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.