|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har läst en del trådar om ämnet men har svårt att exakt identifiera mig med någon. Bilen i fråga är en E36 BMW 325 från 94. Vid kallstarter så bluddrar motorn och försöker man köra iväg så rycker det kraftigt och motorn orkar inte med livet! Det hela är över efter kanske 2 minuters tid. Dessutom, kanske relaterat problem, så blir han sur väldigt lätt! Och när det händer får sitta och mata startmotorn i 15 sekunder innan han hostar igång. Detta oavsett om motorn är varm eller inte. Har nyligen bytat motor, på den förra uppkom INGET av dessa problem. LMM, insug, gummirör, styrboxen och andra detaljer ligger kvar från förra motorn så dessa misstänker jag inte, och stiften är nybytta! Tomgången var tidigare orolig men efter resning av tomgångsventilen håller din sig stabil. Bilen har varit inne på diagnos och fick ej upp felkoder, dock kunde jag inte återskapa problemet vid mekanikern eftersom motorn var varm. Verkar vara något som kom med på den nya motorn alltså, tänkte bolla med er och fråga om det skulle kunna vara någon av givarna på motorn? Något annat jag skulle kunna undersöka? //Tacksam för svar, Jocke! | |
| kolla upp lamda sonden..... dom måste ha bmw org. | |
|
Berging, men jag förstår inte riktigt. Lambda-sonden ignoreras ju ändå av motorstyrningen tills den blivit varm? Problem med lambda borde väl i sådant fall visa sig med uppvärmd motor. |
|
| felkoderna som ligger lagrade kan ställa till olika andra problem och symtomer.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.