|
|
|
|---|---|
Gunget |
Min 325 Xi Touring aut -06 hade stått i carporten över natten, med motorvärmare i de sista 1,5 timmarna. Under natten hade det varit minus 13 grader, men vid starttillfället var det nog inte kallare än minus fem. Jag hoppar in i bilen, skjuter in nyckeln och trycker på startknappen - ingenting händer (alla kontrollampor lyser dock som vanligt). Tar ut nyckeln, trycker på startknappen igen. Samma sak, helt dött. Efter några försök startar dock bilen som vanligt. Det jag tyckte mig märka var att bromspedalen kändes "stum" (dvs den gav inte med sig en liten bit som den brukar då man har tändningen på). Är det någon som har en aning om vad detta kan ha berott på? Tilläggas kan att batteriet är i god kondition och får en omgång av Cetekladdaren emellanåt! |
Gunget |
Ingen som har nån teori? |
|
Om pedalen var helt stum så kan det kommit in vatten runt bromsbomben och läckt in vatten och sedan frusit...Det har hänt på en del E39 vet jag. M V H Stephan |
|
Gunget |
...och med automatlåda - ingen broms, ingen startmotor som går...? |
| Kanske är nyckeln som strular med stöldskyddet? Om jag är ivrig och trycker in nyckeln och sen trycker för snabbt på startknappen händer inget utan får trycka igen. kanske har det något med att den inte hinner med och att ditt problem är allvarligare? Hur länge satt nyckeln i innan du tryckte på start? En sekund skall räcka mycket väl. | |
|
Min gissning är att det hänger ihop med bromsen. Du har ju automat och måste väl hålla in bromsen för att starta bilen, right? Men ngt fel är det ju bromsen skall ju inte frysa fast. |
|
| Hej ! Jag har också samma problem med min bil. kom du på vad det var som krångla ? Mvh Jonas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.