AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.111

Har blivit med 750 och behöver hjälp med bilder.

xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Hej alla glada BMW-ägare. Är ny här på forumet så jag hälsar mig själv välkommen.

Nu till min sak: Jag har blivit med 750iAL från -98 (ej faceliftad) och det är så att det varit inbrott i den. Om någon vore så snäll och hjälpsam att han/hon kunde ta ett kort på sin mittkonsol och lägga upp i tråden så vore jag väldigt tacksam.
Även om någon kunde förklara hur det skall se ut bakom alla "instrument", alltså navi och AC-kontroller. Ja, det va det dom snodde, ett jävla jobb men bilen är i sånt fint skick i övrigt så att jag efter viss addition har kommit fram till att det kommer vara värt att fixa till den. Dom har alltså rensat ut hela mitten, dock bara den som är "framåt", inte det som är mellan sätena osv.

En fråga till som jag är tacksam för svar om är; jag har tänkt att när det ändå ska inhandlas så skall jag sätta i en 16:9 skärm från E39 och undrar om "bakstycket" skall vara från den eller från originalet. Sen om någon kanske vet en tysk sida med såna delar till salu vore ock tacksamt, tror i min enfald att det måste finnas 100-tal ggr mer tillgång på det där nere.

Många frågor, ber om ursäkt för det.

Tack på förhand, M

Jag vill, allts finns jag...
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Hej,

En bra grej för dig kan vara att besöka självplockskroten i hamnen i Malmö, ser du bor i Skåne. Där kan du specialstudera alla bilar och se hur de ser ut inuti, krockade och med lite urtagna delar. Har tyvärr inte hittat hemsidan men de bukar ha ca 5st krockade e38. Du kör ner mot lastbilsfärjan och sedan 180 grader sväng under den stora viadukten, ligger på vänster sida.

Tysk sida: www.7er.com titta under forum och suche. Jag skulle ha 4 st dubbelglas til e38 lang och det tog 1 dag (!) att få napp på en annons jag satte in, 225 euro inkl frakt till SE för alla fyra rutorna. Många som säljer delar från skrotade 7serier, Nicket e38-shop-e38 har otroligt mycket delar till e38, där handlade jag. Du måste kunna skriva tyska.

Mvh

Tomas
To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Hemsida: www.returbilen.se

Mvh

Tomas
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Tack så hemskt mycket för tipset Tomas. Har hittat ett flertal som jag skickat lite Goggle-tyska mail till. Trist att man blir med en BMW som har stort behov av transplantation nu när EURO:n kostar mer än platina.

Men va tror ni om en 16:9 skärm, E39 i en E38? Och vilket bakstycke ska man använda tror ni? Jag har varit inne och tittat på GDS här på AP men där står inget specifikt om det.

ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
Tomas Stadler: har du besökt returbilen nyligen? behöver front, huv å vänster skärm till min e38.. ser att de ska gå å få tag i på returbilen i malmö.. men bilderna är ju gamla å de finns inget tel nr att ringa så man vet ju inte vad som är plockat redan. jag har en bit att åka så man inte åker i onödan..
mvh/anders
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
carlsson86: Jag skall åka dit imorgon så säg till vad jag ska kolla efter åt dig så gör jag det. Om inte så kan du kolla på thomassons.nu också, dom har en 730 stående på pick & pay.

ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
xjml: ja jättegärna!! behöver, huv, vänster skärm (ej faceliftad) kofångare fram. alltså de mesta i fronten även kyl:)
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Ok, jag kollar det imorgon samt tar ett par bilder! Återkommer via PowerPost till dig.

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Stoppa in nåt liknande min (kolla bilblogg/bmw750).
Jag valde bil utan "lull-lull", jag har det "bredvid" så att säga.

/S
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
ngn här som vet om frontdelar till e38?
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
xjml >> Länk där har du en bild på min före detta 740iA's instrumentering, om det kan vara till någon hjälp. Beklagar stölden....

MVH Niklas
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Nicklas!

Tack så hemskt väldigt mycke. Det hjälper otroligt mycke. Precis va jag behövde. Det är trots allt inte så lätt att kolla realoem och sen omsätta streckteckningar till riktiga delar. Så, tack än en gång.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Inga problem, roligt att man kan få hjälpa till!
Vill du ha bilden i större upplösninig så kan jag maila den till dig.

/Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.