|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har sökt runt här på forunmet rking detta ämnet och hittat någon tråd, men till synes utan någon lösning. Min belysning i MID / stereo blinkar eller flimrar ibland. Fenomenet förekommer (eller syns i varje fall) endast vid dåliga ljusförhållande och det verkar som om belysningen till dpisplayen slås av och på lite titt som tätt, med mycket korta intervaller. Av forumet har jag förstått att det är mjukvaran från BMW det är fel på, men min fråga är, finns det någon lösning på problemet? Jag hade någon idé om att täcka ljussenorn helt (förutsatt att den bara styr den displayen) och på så sätt tvinga den att alltid ge full ljusstyrka, men jag skulle väl vilja ha en mer sofistikerad lösning, jag har dessutom ingen aning om var sensorn sitter. Tack på förhand :) | |
|
Jag har märkt samma sak på min också! Dessutom har jag fått för mig att det hänger ihop med att min radio fadar ner och blir helt tyst, har du det problemet också? Tyvärr har jag ingen lösning men kommer följa tråden med största intresse! |
|
| Mid-paneler med mjukvaru version 13.0 eller äldre kan drabbas av detta och det är tyvärr byte av mid som är åtgärden enl Bmw. | |
|
tack för svaret Hewi! Okej, då är det väl bara att gilla läget. Med byte a MID- vad menas då. LDC-panelen eller hela insatsen? Är det någon som har en aning om vad kalaset kostar? tack än en ggn |
|
| Man byter hela mid enheten , finns begagnade från 400:- och uppåt på skroten. | |
|
Ja dedär med skroten blir ju lätt vanskligt i.o.m. att min bil är så ny som -99 och jag måste ha en nyare MID. Kan nog bli svårt, kanske inte så många skortade 00or/01or... Vad kostar motsvarande hos BMW (eller varsomhelst annars där man bara kan beställa den utan att leta på skrot) någon som vet? Är den svårt att montera eller den händige fixar det själv? Än en gång tack! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.