|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en begagnad 07-08 335 xi Touring Aut har inte haft BMW förut om man inte räknar in min gamla Isetta :-) Kör Audi nu så jag vil ha 4WD. Finns det några standardfel/svaga punkter på denna modell? Hur är det med Rost på E91, behöver man bekymra sig? Annat modellspecifikt vilken utrustning bör inte saknas? Hur dyr är service när den fria gått ut? Hoppas på hjälp och tips av er BMW kunniga människor! /Millman | |
|
Många karossdelar så som huv och framskärmar med mera är av aluminium, så rosten blir nog inget större problem. Dessutom har man ändrat konstruktionen en smula så att man bygger bort tidigare kända fel som leder till senare rostproblem. Bra bil med bra motor och god komfort, största nackdelen med modellen är lastkapaciteten. __ Min bil: Länk |
|
Buspelle |
E90/91 förefaller vara behäftad med ytterst få "standardfel". Finns en del småsaker som att dörrhandtagen tenderade att fastna et c på tidiga modeller, men ingenting allvarligt. 335an hade problem med högtrycksbränslepumpen på tidiga versioner, men det är åtgärdad på senare modeller och letar du begagnad så är den nog oftast bytt. Dessutom ett förhållandevis enkelt fel att åtgärda även om du skulle råka ut för det. Rostproblem kan man inte vara 100 % säker på eftersom bilarna är så pass nya. Hittills verkar det dock inte finnas tillstymmelse till rostbekymmer och konstruktionen innehåller, som sagt, väsentliga förbättringar jmf tidigare versioner. Utrustningskraven är mycket en smaksak, men comfortpkt, xenon, sportstolar är sådant som många betraktar som nödvändigt. Skinn, navi och bluetooth skulle jag därtill rekommendera. |
|
Tack för svaren! Någon som har något mer att tillägga eller har koll på servicekostbader när den fria är slut. /Millman |
|
|
Två av de fyra 335Xi som finns på blocket finns ju i Umeå så du kanske får ta en tur dit om du inte redan gjort det. M-paketet gör ju en del för utseende, men inte så viktigt i mina ögon för just 3-serien (E90).Men vissa gillar M-paket kraftigt och gör man det så är det nog bäst att skaffa en bil med det direkt istället för att eftermontera delar. Men på en bil i den där klassen vill man ju såklart ha en del utrustning som xenon,sportstolar,comfort-paketet,hifi-pkt och gärna navi. Men de flesta 335 har nog "allltid" iaf sportstolar,comfort-pkt och xenon. Mvh Johan |
|
|
Även om man inte själv tycker att det är en nödvändighet med sportstolar så kommer det alltid en dag då man vill sälja bilen och då har man försvårat situationen avsevärt om man inte har denna option. Det är min bestämda åsikt efter ett par år på detta forumet och ett x antal lästa trådar. Frågan är om det finns 335or utan sportstolar, de borde vara lika svåra att hitta som att sälja när man väl har en! |
|
|
Sportstolar är väl standard på just 335 i Sverige? Vågar inte svara på hur det ser ut på tyska marknaden... Mvh/ Niclas |
|
|
Sportstolar kostar extra. Mvh Johan |
|
|
Jo Grelle det är lite märkligt att 2st står hos Mercedes handlaren i Umeå, jag bor i Umeå så har ju givetvis kollat på dom. Jag har även varit kontakt med BMW i Göteborg och dom verkar inte omöjliga att diskutera med. Vi får se vart det tar vägen, jag var ruskigt sugen på att köpa en ny när dom kom för två år sedan men kunde då inte motivera mig med det höga priset men nu har dom ju tappat en del så det kanske blir en beggad nu i stället. Dom som jag sett har haft sport stolar. Finns det någonstanns i bilen eller i standarddokumentationen där man kan se samtliga utrustningskoder? På alla Audi finns det en klisterlapp i skuffen där alla utrustningskoder står. /Millman |
|
|
Millman> Jag har inte kolla i fall det stämmer, men har hört att det ska sitta ett papper med all monterad utrustning listad, under en av framstolarna. Annars finns det folk här på forumet som kan få fram det genom reg-nummret. |
|
| Åk till din närsmaste bmw åf och ge de regnr så skriver de ut hela listan åt dig. | |
|
I en bekants E91 låg utrustningskoden i handskfacket eller i "läderomslaget" runt instruktionsboken. Mvh Johan |
|
|
335an med M sport-paket på Bil-Dahl har haft sex ägare på två år. Dock gick den mycket fint när jag testade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.