|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som ni kanske har sett på köpes/Säljes så har jag haft besök i mina svärföräldrars garage, dom har brutit upp garageporten och stulit en uppsättning fälgar, nu till min fråga. Vad blir rätt i det hära fallet, är det min hemförsäkring som gäller, deras hemförsäkring, eller är det bilens försäkring? & värdet? dessa fälgar var Y-rondell 18" som var i 100% skick, rullade på splitter nya Toyo däck för säsongen, 245/50/18. Har inte kvitto på något eftersom dom följde med bilen som jag köpte för 3 veckor sedan. Men Naturligtvis kan förra ägaren intyga detta. Har varit i kontakt med honom åxå Någon som är kunnig inom detta område? Tacksam för svar / | |
|
Tänkte uppdatera er ang min fråga.. Vid stöld av "bildelar" oavsett var dom blir stulna ifrån, direkt från bilen, garget mamma & pappas sommarstuga.. Så är det bilen försäkring som går in, dvs vid stöld måste bilen vara "minst" halvförsäkrad.. annars får du NOLL! Om inte.. delarna tillhör bilen utan du har såldt bilen & behållt fälgarna exempel så går hemförsäkringen in och täcker upp till max 10 000:- och det blir den självrisken i stället. & Om du hittar "dina" delare senare så måste du få fram ett erkännade från tjuven alt STARKT kunna bevisa att detta är just DIN delar, dvs märkning av något slag. // Kan vara bra att veta tänkte jag.. OBS gällde Länsförsäkring detta |
|
| Länsförsäkringar skulle det vara..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.