|
|
|
|---|---|
| halojj! jag vill bygga sportsystem på min blivande 3,6:a, spelar det någon roll va man väljer för system för effektens skull eller kan man helt enkelt bygga ett slälv med rör å dämpare från tex simons tro? känns fel på en sån bil tycker ja på nått vis )-: men de kostar väl en slant om man ska lämna in för bygge av system? något bra förslag? | |
|
Ja, din känsla är rätt. Bygg inte Simons e.d på en sån bil. Det finns tillräckligt med såna lågbudgetbyggen redan. En rostfri slutburk från Eisenmann och du kommer att bli nöjd tror jag. Denna kommer färdig och behöver således inte "byggas", utan svetsas fast i befintligt M5 avgassystem och fästs i originalupphängningarna. Xerius Racing i Hallsberg sålde dem tidigare. Finns säkert fler ställen. Jag har för mig att Gemini på det här forumet köpte sitt från Tyskland och fick det monterat av Ferrita i Köping. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
3,8 system kanske kan vara något. lite grövre och metall kattar. bygga system själv går utmärkt annars. Simonsrör svetsa och sedan utbelägga rören tex aluminisering och sedan rostfria dämpare från tex simons. Dom har sportkattar oxå tror jag. Bygger man själv så blir det exakt som man vill ha det. Men ska han bygga i rf så behöver man nog tig svets, det har ju inte alla direkt. Det finns mycket annat att trycka ner pengarna i om man kör m5 skulle jag tro, rätt mycket pryttlar i detta lok. /Otto |
|
|
Hej jag har ett Ferrita special byggt avgassytem liggandes som ja haft på min 3.6 m5, kostade 13tusen nytt. Mycket fint skick. Ligger ute på powerbörsen och PPF forum säljes för 6000:- Ljudet är riktigt fint och ger lite bättre drag Hör gärna av dig om du är intresserad Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.