AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.768

Träpaneler! Ja - Nej?

Sida 3 av 3
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Usch för träpaneler.
Finns inget så trivsamt som träpanelerna i min E39. Tillsammans med det svarta(!) nappalädret är kombinationen svårslagen. Nästan så man skulle vilja bo i bilen. :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Bra inlägg fransosen. På sedanen (och touring) av E46 och E90 är dekorlisterna bara dittryckta även på dörrarna, men jag visste att det var annorlunda på coupé/cab, så det var bra att få det förtydligat, men det verkar ju inte vara särsklit svårt. Ett pris på över 12000-14000 kronor verkar ju helt hutlöst, med tanke på att det kostade 4-5000 som tillval när bilen köptes ny. Som tur är finns det många alternativ på marknaden, ebay och diverse tillbehörsfirmor. T ex har jag Schmiedmann interiörlister för E46, till betydligt bättre priser.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tack för det Nockenwelle.

Priset på tillval trä ligger oftast på 4-5000 som sagt och det kan indikera vad skillnaden är vid efterköp oxå. Tror inte att "plast"varianterna är så särskilt billiga heller faktiskt. Det är ju inte så att dom kostar gratis från början men som med allt annat brukar ju den enklaste varianten ingå i priset. Vill man vara än mer exklusiv får man betala för det :-)

Scmeidmann, är inte det eg BMW-grejor?

Själv undviker jag sen en tid icke-original då det ofta blir strul med passform och kvalite. Men då är jag även medveten om att jag går miste om mycket som ser fint/tufft ut. Jag orkar bara inte fixa och trixa för att få det att passa. Original vet man att det passar rakt av. Nu blev det visst lite OT :-)

Så länge man själv är nöjd så kan man ha vad man vill i bilen....

Niklas

Fransosen
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag köpte en komplett uppsättning interiörlister till min E90 på BMW (jag ville ha dem lackade i högblank svart av en billackerare) och det kostade strax över 2000 kronor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.